Tibolddaróc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete

3423 Tibolddaróc, Széchenyi út 1.

Tel.: 49/337-022 Fax: 49/337-202

E-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

286-6/2016

Jegyzőkönyv

Készült: Tibolddaróc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2016. április 29-én

16 órai kezdettel megtartott nyilvános üléséről.

 

Az ülés helye:Községháza- kistanácskozó (3423 Tibolddaróc, Széchenyi út 1. sz.)

 

Jelen vannak:Dósa József polgármester, Nagy Sándor alpolgármester, Brezovcsik Béla,

Csordás Sándorné, Novák Sándor, Pribéli Csaba György, Serfőző Lajos István

települési képviselők

Tanácskozási joggal megjelentek:Nagy Sándorné óvodavezető

Pummer Istvánné pénzügyi ügyintéző és

dr. Molnár Sándor jegyző

 

N a p i r e n d e l ő t t:

 

Dósa Józsefpolgármester köszönti a települési képviselőket és a tanácskozási joggal meghívottakat. Megállapítja, hogy az űlés határozatképes, mivel a Képviselő-testület mind a 7 tagja jelen van – így az űlést megnyitja.

 

A polgármester javaslatára a Képviselő-testület egyhangú szavazással – 7 igen szavazattal, 0 nem szavazat és 0 tartózkodás mellett – Csordás Sándorné és Pribéli Csaba György települési képviselőt bízza meg a jegyzőkönyv hitelesítésével.

 

Ezt követően a Képviselő-testület a meghívóban foglaltak szerint, egyhangú szavazással – 7 igen szavazattal, 0 nem szavazat és 0 tartózkodás mellett – a következők szerint fogadja el az űlés napirendjét:

 

N a p i r e n d :

 

1.) Az Önkormányzat 2015. évi költségvetésének módosítása.

Előadó:Dósa József polgármester

 

2.) Az Önkormányzat (annak részeként az önkormányzati közös hivatal) 2015. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló zárszámadás elfogadása.

Előadó:Dósa József polgármester

 

3.) Első lakáshoz jutás támogatására vonatkozó kérelem elbírálása.

Előadó:dr. Molnár Sándor jegyző

 

4.) Indítványok, javaslatok.

 

 

N a p i r e n d t á r g y a l á s a :

 

 

1.) Az Önkormányzat 2015. évi költségvetésének módosítása.

Előadó:Dósa József polgármester

/ a rendelet tervezet a jkv.-hoz csatolva van/

 

Az előadó polgármester a rendelet-tervezethez szóbeli előterjesztést nem fűz. Kéri a képviselőket, hogy amennyiben kérdésük van a kiadott anyaggal, akkor azokat tegyék fel. A kérdésekre Pummer Istvánné pénzügyi ügyintéző közreműködésével válaszolni fog.

 

Kérdés nem hangzik el.

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Van a kiküldött anyagban egy rendelettervezet, és szerepel benne az, hogy hogyan változtak az előirányzatok is a 2015. évet illetően. És fel van tüntetve, hogy mennyi volt az eredeti előirányzat, mennyi lett a módosított, illetőleg mennyi közöttük a különbség.

 

Pummer Istvánnépénzügyi ügyintéző ismerteti, hogy az államháztartási könyvitelből ismert pénzmaradvány megszűnt, helyette bevezették a maradvány kategóriát, amiről költségvetési szervenként külön kimutatás készült.

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Igen. Nyilván nézték a képviselők azt, hogy ebben az évben már nem pénzmaradványról beszélünk, hanem maradványról van szó. És akkor van egy tábla amelyik tartalmazza intézményenként a maradványnak az összegét. Arról is kellene szavazni. Csak ott hagytam abba, hogy a rendelet tervezetet hogyha megnézik, ott az szerepel, hogy ez rendelet a kihirdetése napján lép hatályba. Ezen változtassunk, mert itt a jogszabályszerkesztésről szóló jogszabály alapján erre csak kivételesen kerülhet sor, tehát ez szóljon úgy, hogy ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba

 

A képviselő-testület az előterjesztett rendelet-tervezet szerint, a jelenlévő és a döntéshozatalban is résztvevő 7 tagja, minősített többségű, egyhangú szavazásával – 7 igen szavazattal, 0 nem szavazat és 0 tartózkodás mellett – megalkotja a következő rendeletét:

 

 

Tibolddaróc Község Önkormányzata

Képviselő-testületének

5/2016. (V.2.) önkormányzati

rendelete

 

az Önkormányzat 2015. évi költségvetéséről szóló

3/2015. (II.27.) önkormányzati

rendelete módosításáról

 

 

 

Tibolddaróc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva – az Önkormányzat 2015. évi költségvetéséről szóló 3/2015. (II.27.) számú rendelete (továbbiakban: költségvetési rendelete) módosításáról – a következőket rendeli el:

 

 

1.§

 

  1. Tibolddaróc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete 2015. január 1. és december 31. között pótelőirányzatként biztosított állami támogatások, átvett pénzeszközök, valamint a saját bevételek előirányzatának változása miatt a költségvetési rendelet 2.§ (1) bekezdésében megállapított

 

Költségvetési bevételét 133.897 E Ft-tal

Költségvetési kiadását 133.897 E Ft-tal

 

módosítja és az Önkormányzat 2015. évi módosított költségvetési bevételét 299.563 E Ft-ban

 

módosított költségvetési kiadását 299.563 E Ft-ban

 

a költségvetési egyenleg összegét

 

0 E Ft-ban

  • ebből működési 0 E Ft

felhalmozási 0 E Ft

 

állapítja meg.

 

 

  1. A kiadási főösszegen belül a módosított kiemelt előirányzatok összegét (eredeti és módosított) és változását – a következők szerint állapítja meg:

 

Bevételi jogcímek: Eredeti módosított módosított előirányzat

előirányzat előirányzat változás

(e Ft) (e Ft) (e Ft)

 

Működési tám. 67.026 67.166 140

Szoc. gyermekjóléti 28.446 33.206 4.760

Működési kiegészítők 10.101 17.180 7.079

Egyéb működési 3.000 71.912 68.912

Közhatalmi 11.700 13.353 1.653

Finansz. bevétel 4.061 8.358 4.297

Kult. feladatok tám. 1.635 1.635 -

Köznevelési fel. tám. 23.897 24.988 1.091

Műk. bevételek 12.300 13.445 1.145

Felhalm. célú tám. ÁH-bel - 35.814 35.814

Műk. célú átvett pénzeszk. - 654 654

Felhalm. bevételek 3.500 11.852 8.352

Összesen 165.666 299.563 133.897

 

 

 

Kiadási jogcímek Eredeti módosított módosított előirányzat

előirányzat előirányzat változás

(e Ft) (e Ft) (e Ft)

 

Személyi juttatások 16.726 70.722 53.966

Járulék 4.361 11.811 7.450

Dologi kiadások 53.129 60.624 7.495

Ellátottak pénzbeli jut. 12.636 15.999 3.363

Egyéb műk. 27.938 30.460 2.522

Beruházás 6.427 32.971 26.544

Felújítás 853 18.587 17.734

Finansz. kiadás 43.596 48.689 5.093

Egyéb felhalmozási kiad. - 9.700 9.700

Összesen 165.666 299.563 133.897

 

 

 

2.§

 

 

A Tibolddaróc Közös Önkormányzati Hivatal módosított költségvetése előirányzatainak összege – a következők szerint alakul:

 

 

 

Eredeti kiadási főösszeg 43.596 E Ft

Eredeti bevételi főösszeg 43.596 E Ft

Módosított kiadási főösszeg 44.795 E Ft

Módosított bevételi főösszeg 44.795 E Ft

Különbözet 1.199 E Ft

 

 

 

 

Bevételi jogcímek: Eredeti módosított módosított előirányzat

előirányzat előirányzat változás

(e Ft) (e Ft) (e Ft)

 

Közhatalmi bev. - 41 41

Intézményfinanszírozás 43.596 44.546 950

Működési c. fejl. tám. - 208 208

Összesen 43.596 44.795 1.199

 

 

 

 

 

Kiadási jogcímek Eredeti módosított módosított előirányzat

előirányzat előirányzat változás

(e Ft) (e Ft) (e Ft)

 

Dologi 10.090 9.361 -729

Beruházás 281 1.203 922

Személyi jellegű jut. 26.191 27.140 949

Járulék 7.034 7.091 57

Összesen 43.596 44.795 1.199

 

 

3.§

 

 

 

Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

 

 

 

2.) Az Önkormányzat (annak részeként az önkormányzati közös hivatal) 2015. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló zárszámadás elfogadása.

Előadó:Dósa József polgármester

/a rendelet-tervezet a jkv.-hoz csatolva van./

 

 

Az előadó polgármestera rendelet-tervezethez szóbeli előterjesztést nem fűz.

 

 

dr. Molnár Sándorjegyző a meghívóval kiküldött anyagra vonatkozóan elmondja:

 

 

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Egy kicsit nehezen olvashatóak a számok is, meg a betűk is, de bízom abba, hogy meg tudtak vele azért birkózni a képviselők. Felmerült az, Serfőző képviselő úr jelezte énnekem, hogy az önkormányzati közös hivatal költségvetésében eltérés van a bevételek összege illetőleg a teljesített kiadások között.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Minden intézménynél

 

dr. Molnár Sándor jegyző: a kiadások összegénél, de énnekem konkrétan ezt mondta, úgyhogy Zsuzsa arra kérnélek, hogy erről néhány mondatban szóljál. Tehát, hogy miből adódik ez az önkormányzati közös hivatalnál, illetőleg miből adódik a többi más intézménynél is. Mert ez egy kicsit így most lóg a levegőbe, és azt szeretném, hogyha mindenki értené.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Tehát a maradvány-kimutatás az azt jelenti, hogy a költségvetési bevételek és kiadások különbözete, ami az önkormányzatnál a 9.1/2-es lapon látható. Az összege 17.397.000 forint. Ez tartalmazza az egészségház felújítására kapott összeget, valamint volt nekünk év végén a közmunkára is felvett összegünk, előlegünk. Tehát azt az összeget is tartalmazza. Valamint béreket fizettünk ki, a december havi bérkifizetése megtörtént december végén, mivel a kincstár így rendelkezett. Más években ettől eltérően csak január 3-án vagy 5-én volt fizetés, és mivel ezt nem könyvelhettük le bérként, mert akkor 13. havi bér lett volna lekönyvelve, ezért ilyen 36-os főkönyve kellett könyvelni, amit ebbe az évbe kell korrigálnunk. És rákönyvelnünk a bérre. A 36-osról kiejteni és akkor a bérkiadásokat megterhelni vele. Az óvodánál és a polgármesteri hivatalnál ez a különbözet mind a két esetben a nettó béreknek az összege. Tehát ennyi nettó bér lett december végén kifizetve, ez a maradványösszeg úgymond, mert a könyvelésbe olyan mintha nem történt volna meg, és akkor ezt a maradványösszeget kell jóváhagyni, hogy ezt ebbe az évbe helyére könyveljük. Nem tudom, hogy elég érthető-e. Ha nem akkor. Tehát még nálunk nem fordult elő ilyen, hogy december végén kifizettük volna a decemberi béreket. Vagy ha előfordult is, akkor az nagyon-nagyon régen volt.

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Nagyon-nagyon régen volt, mert mindig átcsúszott a következő évre.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: De nagyon szívesen válaszolok rá.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Nem ilyen irányú volt a kérdés, hanem volt a múltkorába, amikor a költségvetésnél beszéltünk, akkor arról beszéltünk, hogy jó volna egy tiszta képet látni a közös önkormányzat részéről.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Itt van az is, itt van.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Én nem szeretnék, itt nincs. Ebbe nincs.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: De itt van.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Énnekem az volt a kérdésem, hogy nem látom, hogy most ki hogy áll, miért léptük túl, vagy akármi is van ezzel a dologgal kapcsolatban. Ennyi volt a kérdésem.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Lajos

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Ez volt a kérdésem, nem más.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Tehát a közös hivatallal kapcsolatban?

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Igen.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: A közös hivatal normatívája 2015. évben 41.449.000 forint volt. Ezt kaptuk 9,05 főre. És akkor mivel a megállapodás úgy szól, hogy Sály 5 fő, Tibolddaróc 4 fő. Ez az 5 meg úgy lett elosztva, hogy Sálynak 5 főre ez a támogatási összeg, Tibolddarócra pedig a 4,05 főre. Ennek az összege Sálynál 22.900.000 forintra jött ki, Tibolddarócnál 18.549.000 forintra. És akkor mivel a sályiak számláit elkülönítetten könyvelem, ezért le tudom kérni, hogy mennyi lett éves szinten könyvelve a sályiak kiadására. Ez pedig, pillanat, azt hittem, hogy egyből fog menni, de… Igen. Megvan. Bocsánat. 22.898.656 forint, ami a sályi hivatali kiadásként van könyvelve a 22.900.000 forinttal szembe. Itt van, még 2000 forint eltérés sincs.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: De akkor a miénkbe meg több van. Mostantól kezdve érzékelem, vagy látom, hogy…

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: És akkor ki kell vonni

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Ez volt az a kérdés, hogy egyszer jó volna tisztán látni.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Igen, és akkor nálunk a tényleges kiadás összesen 43.465, abból, ha kivonjuk a 20.895-öt, akkor…

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Az közel 2 millió, pár ezer forint híján.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Ja, igen. Ott a daróciaké jött ki, igen. Hát igen, ez valóban több. De azt tudni kell, hogy amikor kaptuk a kiegészítő, nem kiegészítő… Jegyző úr segítsél!

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Pótelőirányzat.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Nem. Azt a 8 millió forintot, az igazgatási feladatokra is felhasználható plusz 8 millió nem tudom hány ezer forint volt.

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Hát rendkívüli.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Nem. Nem. Ez az állami normatívába volt. Mindjárt megkeresem.

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Hát pótelőirányzat.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Itt van. Igaz csak egy oldal van kinyomtatva belőle.

 

Dósa József polgármester: 8.700.000 forint volt tavaly.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Igen.

 

dr. Molnár Sándor jegyző: De azt pótelőirányzatként kaphattuk.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Nem. Az a rendes költségvetésbe volt benne.

 

Dósa József polgármester: Ami most 10 millió, persze, az nem pótelőirányzat. Tehát azt mindig tudtuk egyébként, hogy nekünk az önkormányzathoz hozzá kell tenni pénzt.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Józsi, nem ez volt a kérdésem, elnézést polgármester úr. Hanem az volt a kérdésem, hogy…

 

Dósa József polgármester: Egy pillanat, Zsuzsát hallgassuk már meg.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Jó volna tiszta képet látni, erről beszéltünk a múltkor a költségvetés összeállításánál is. Most ezt a képet látjuk, hogy nem Sály viszi el a pénzt, hanem nálunk marad több, illetve mi költekezünk túl ilyen értelemben.

 

Dósa József polgármester: Ezt nem mutatja semmi.

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Nem költekezünk túl. Egy pillanat, a Zsuzsa hagy fejezze be azt a gondolatot, amit elkezdett mondani, hogy ezzel a 8 millió egyszázezerrel kapcsolatban mi van?

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Hogy ez igazgatási feladatokra is felhasználható.

 

Dósa József polgármester: Meg a közmunkásokra, meg szociális feladatokra, erre a három főfeladatra felhasználható.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Igen, így van.

 

Dósa József polgármester: Ami most 10 millió valamennyi, és Zsuzsi arra is, a költségvetés része volt, ez nem pótelőirányzat. Egyébként Lajos bá, Sály viszi el a többet, mert hogy neki 5 a szorzója, nekünk meg ami marad. Ugye 9,4-gyel kezdtük.

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Nekünk már nincsen 4 se.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Én megértem, de most értettem meg, tehát azért hagy tegyek fel kérdéseket.

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Nincs ezzel semmi gond, válaszolunk a kérdésre.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: De nem ilyen irányba volt a válaszolás először.

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Jó, de pontosítottunk, Lajos.

 

Dósa József polgármester: Nem, sajnos ilyen szerződést kötöttünk, akkor ez jónak tűnt.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Az óvodával kapcsolatban is volt. Én még egyszer odaadom szívesen azt az egész dolgot, hogy van egy tibolddaróci óvoda, aminek 25.636.000 forint a teljesített kiadása 2015. évre. És van egy közös társulásos, ami 26.743.000 forint.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: 91.000 forinttal több, nem, Lajos?

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Hogyha a 25 millió 636-hoz add hozzá a 91.0000 forintot, abból nem lesz, 26.743.000 forint szerintem.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Na, még egyszer, akkor. Még egyszer légy szíves.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Ez csak papírforma.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Még egyszer légy szíves, mondd Lajos! Itt van előttem a tábla, légy szíves mondd.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Itt van a ’15-ös beszámoló. A vége 26.636.000.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: De nem az a tábla van nála. Az az óvoda.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Az óvodáról beszélek.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Igen?

 

dr. Molnár Sándor jegyző: És hogy az nem egyezik a társuláséval, Zsuzsa.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Az önkormányzat 26 millió 740

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Az a társulás.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: A 91.000-rel nem egyezik Lajos, meg amiről beszéltünk, maradványról, ami a nettó bér volt, és december 31-ig…

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Ezen a papíron semmi ilyen nincs. Hanem itt az nem egyezik, hogy a módosított előirányzat az 26 millió 652 volt.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Igen.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: És az került a teljesített irányzathoz a másik papíron.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: De az csak módosítás. Nem teljesítés. Ja, a 3. oszlopot mondod, a teljesítést, mert majdnem egyforma az a két összeg.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: A 26.636.000 forint, a másik oldalon a közösbe meg 26 millió 743, és csak 91 ezer forint a…

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Vonjuk csak ki, jó? 26 652 mínusz 25 636. Az 1.016.000 forint, amit ha megnézel a maradványnál, pontosan ennyi van feltüntetve.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Még egyszer mondom, hogy ez papírforma.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: De Lajos!

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Rosszul van levezetve itt a dolog.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Nincs rosszul levezetve. Elmondtam nektek, hogy így kellett könyvelni, hogy év végén egy 36-osra kellett, hogy decemberi nettó bér kifizetése, és a különbözet ebből ered. De ha megnézitek az óvoda maradvány-kimutatását, pontosan ez az 1.016 forint van rajta. Ez a különbözet.

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Megegyezik.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Tisztába vagyok vele, csak nem jól van levezetve.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Itt azért megtévesztő a dolog, mert van két papírunk egymás mellett, mindkettő az óvodáról szól.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Igen.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Az egyiknél a teljesítésnél beírtál a végére 25.636.000 forintot, és a másik oldalon a teljesítés nem azzal az összeggel kezdődik, hanem egy 26 millió 652-vel. Ezt a két papírt mutatja neked Lajos. Ott a teljesítés, és nézd meg a következő lapon mivel kezdesz.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Igen. A módosítottal kezdesz a következőben.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Érted? Ez között a kettő összeg között van 1.014.000 forint különbség.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Az intézményfinanszírozás, Sanyi. Az megint más. Érted? Az a papír arról szól, az első része, hogy az önkormányzat megfinanszírozza az óvodai társulást 26.743.000 forinttal. Ez van az első. És akkor mivel a társulás ennyit nem tud továbbutalni, mert 91.000 forint bankköltség merült fel, ami mínuszként jelentkezett, mert nem volt a számlán pénz. Ezért ennyivel több pénz maradt az ő számláján. Ennyivel kevesebb a nettófinanszírozás meg az 1.016.000 forinttal, mert azt nem könyvelhettem le csak 36-osra.

 

dr. Molnár Sándor jegyző: És akkor így már énszerintem tökéletesen stimmel minden. A helyzet az, hogy ezt a fajta rendszert ezzel a maradvány-elszámolással most tanuljuk mindannyian, tehát nyilván felmerülhetnek ilyen kérdések, és lehet, hogy első olvasatra nem érthető az egyes táblák közötti összefüggés, de ezt így összességében kell nézni, egyébként ugyanez merült fel az önkormányzati közös hivatalnál is.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Így van.

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Ugyanebben a verzióban, szisztémában problémakén. Így van.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó: Csak ott a különbözet egy másik összeg.

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Csak ott nyilván más a különbözet összege. Ennyi.

 

 

Több kérdés nem hangzik el.

 

 

A Képviselő-testület az előterjesztett zárszámadási rendelet-tervezet alapján, a jelenlévő és a döntéshozatalban is résztvevő 7 tagja, minősített többségű, egyhangú szavazásával – 7 igen szavazattal, 0 nem szavazat és 0 tartózkodás mellett – megalkotja a következő rendeletét:

 

 

 

Tibolddaróc Község Önkormányzata

Képviselő-testületének

6/2016. (V.2.) önkormányzati

rendelete

 

az Önkormányzat 2015. évi költségvetésének

végrehajtásáról szóló zárszámadásról

 

 

Tibolddaróc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva – a következőket rendeli el:

 

1.§

 

  1. Az Önkormányzat képviselő-testülete a 2015. évi költségvetés végrehajtásáról szóló zárszámadást

 

288 172 E Ft költségvetési bevétellel

270 775 E Ft költségvetési kiadással

          • 17 397 E Ft összes maradvánnyal

          • 17 397 E Ft összes maradvánnyal

          • 17 397 E Ft összes maradvánnyal

          • 17 397 E Ft összes maradvánnyal

          • 17 397 E Ft összes maradvánnyal

          • 17 397 E Ft összes maradvánnyal

          • 17 397 E Ft összes maradvánnyal

          • 17 397 E Ft összes maradvánnyal

          • 17 397 E Ft összes maradvánnyal

          • 17 397 E Ft összes maradvánnyal

          • 17 397 E Ft összes maradvánnyal

          • 17 397 E Ft összes maradvánnyal

          • 17 397 E Ft összes maradvánnyal

          • 17 397 E Ft összes maradvánnyal

          • 17 397 E Ft összes maradvánnyal

          • 17 397 E Ft összes maradvánnyal

  •  

     

    hagyja jóvá.

     

    1. Az Önkormányzat mérlegszerűen bemutatott bevételeit, kiadásait – önkormányzati szinten – a rendelet 1. mellékletében foglaltak szerint fogadja el.

     

    1. A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontását 1.1., 1.2., 1.3. mellékletekben foglaltak szerint fogadja el.

     

    1. A működési bevételek és kiadások, valamint a felhalmozási célú bevételek és kiadások mérlegét 2.1. és a 2.2. mellékletek tartalmazzák.

     

    2.§

     

    1. A Képviselő-testület az Önkormányzat 2015. évi zárszámadását részletesen a következők szerint fogadja el:

    2. az önkormányzat beruházási és felújítási kiadásait a 3. és a 4. mellékletben foglaltaknak megfelelően,

    3. Az EU támogatással megvalósuló programok és projektek, valamint az önkormányzaton kívül megvalósult projektekhez való hozzájárulás pénzügyi elszámolását az 5. mellékletnek megfelelően,

    4. az önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatainak teljesítését a 6.1. és 6.2. mellékletben foglaltaknak megfelelően,

    5. Tibolddaróci Közös Önkormányzati Hivatal bevételi és kiadási előirányzatainak teljesítését a 7. mellékletben foglaltaknak megfelelően,

    6. a pénzeszközök változását a 8. mellékletben foglaltaknak megfelelően,

    7. a maradvány összegét a 9.1 és 9.2 mellékletekben foglaltaknak megfelelően,

    8. a vagyonkimutatást a 10. mellékletben foglaltaknak megfelelően – a 2015. december 31-i állapot szerint.

     

    1. Többéves kihatással járó döntésből származó kötelezettsége az önkormányzatnak nincs.

     

    1. Képviselő-testület által nyújtott hitel, illetve önkormányzatot terhelő adósságállomány nincs.

     

    1. A Képviselő-testület közvetett támogatást (adóelengedés, adókedvezmény) nem nyújtott.

     

    1. A helyi önkormányzat tulajdonában gazdálkodó szervezet nincs, így működéséből kötelezettség, részesedés sem keletkezett.

     

    3.§

     

    Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

     

    A rendelet mellékletei a jegyzőkönyvhöz csatolva vannak.

     

     

     

    A zárszámadási rendelet elfogadását követően a Képviselő-testület a jegyző javaslatára, a jelenlévő és a szavazásban is résztvevő 7 tagja minősített többségű, egyhangú szavazásával – 7 igen szavazattal, 0 nem szavazat és 0 tartózkodás mellett – külön határozattal is jóváhagyja a Tibolddaróci Közös Önkormányzati Hivatal 2015. évi zárszámadását – következők szerint:

     

     

     

     

    Tibolddaróc Község Önkormányzata

    Képviselő-testületének

    30/2016.(IV.29.) Kt. határozata

     

     

    Tárgy: a Tibolddaróci Közös Önkormányzati Hivatal 2015. évi zárszámadásának

    jóváhagyása.

     

     

    Tibolddaróc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Tibolddaróci Közös Önkormányzati Hivatal 2015. évi zárszámadását 44.795 E Ft teljesített bevétellel és 43.565 E Ft teljesített kiadással jóváhagyja.

     

    A kiemelt előirányzatok teljesítését a 2015. évi zárszámadási rendelet Tibolddaróci Közös Önkormányzati Hivatalra vonatkozó 7. melléklete tartalmazza.

     

    Határidő: -

    Felelős: -

     

     

    Ezután a Képviselő-testület a 3.) napirendi pont keretében első lakáshoz jutás támogatására vonatkozó kérelmet bírál el zárt űlés keretében, melyről külön jegyzőkönyv készül.

     

     

     

    4.) Indítványok, javaslatok

     

    A napirend keretében először dr. Molnár Sándorjegyző kap szót a helyi építési szabályzatok felülvizsgálata tárgyában, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal részéről küldött, szakmai segítségnyújtást és javaslatot tartalmazó, a képviselők részére az űlésre szóló meghívóval kiküldött levelet illetően.

     

    A jegyző hozzászólásában elmondja:

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Ezzel kapcsolatban én azt szeretném mondani, hogy megkapták a képviselők ezeket a törvényességi észrevételeket. Látható címzésből, hogy ezt voltaképpen mindegyik önkormányzat kapta, beleértve Miskolc Megyei Jogú Város Közgyűlését is. Most tartanak ott, hogy rádöbbentek arra, hogy a legutóbbi építési jogszabályokra vonatkozó változások alapján nyugodtan megtehető az a megállapítás, hogy valamennyi helyi építési szabályzat teljes felülvizsgálatra szorul. Az itt megadott részletezett szempontok alapján. Nyilván itt természetesen majd egyeztetni kell majd különböző hatóságokkal illetőleg végső soron majd az állami főépítész, mint legfőbb szakmai ellenőrző szerv fogja megadni mindegyik helyi építési szabályzattal kapcsolatosan az álláspontját, amelyik szól arról, hogy úgy abban a formában az elfogadható-e vagy sem. Nyilván ezért van itt a törvényességi észrevétel kapcsán két határidő szabva. Van egyszer a 2016. május 22.-e. Ez arról szól, hogy eddig kell eldöntenie a képviselő testületnek, hogy megfogadja-e azt a javaslatot, amit a kormányhivatal tesz, amelyik arról szól, hogy a képviselő tűzze napirendre a helyi építési szabályzatok felülvizsgálatának kérdését és döntsön a tekintetben, hogy módosítja-e vagy teljesen új rendeletet alkot. Én azt mondom, hogy mi céloztuk azt a fajta dolgot, hogy teljes felülvizsgálatról van szó, akkor alkossunk egy teljesen újat.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Egy átalakítást. Mint ahogy beszéltünk is róla délután. Biztos vagyok benne, hogy ez az új építési irányzatokhoz, törvényekhez, módosításokhoz kicsit, meg kellene keresni én azt mondom, aki készítette nekünk annak idején a településrendezési tervet, ha egyáltalán foglalkoznak ilyen dologgal.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Foglalkoznak vele.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: A módosításnak megfelelően kell egy árajánlatot kérni, ő készítse el az új verziót, ami a jelenlegi törvényeknek és szabályoknak megfelel.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Mindenben megfelel.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: És akkor utána kellene erről a képviselő testületnek egy elfogadó határozatot hozni. Úgyis elfogadjuk.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Egyetértek ezzel.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Ezek még olyan dolgok, hogy most megkérdeztem a jegyző urat, ha én most lakást akarnék építeni, akkor mi az eljárásnak a menete.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Nem tudok választ adni rá most.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Lehet, hogyha lemennénk Kövesdre az építési hatósághoz, pontosan lehet, hogy ott se tudnák megmondani, hogy mi a 100%-os teendő.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Azt tudom mondani, hogy most volt egy pár konkrét tibolddaróci építési ügy, ahol szomszédok között merült vita fel, és most per pillanat az építésügyi hatáskörök két szervezetnél vannak. Bizonyos hatásköröket gyakorol Mezőkövesd Város jegyzője, más hatásköröket pedig gyakorol a Miskolci Járási Hivatal Örökségvédelmi és Építési Osztálya. És ezekben a konkrét ügyekben egy kicsit azt érzem, hogy labdáznak az ügyféllel egymás között. Azért mondom, hogy nem egyszerűek ezek a kérdések.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Nincs egy kiforrott egységes rendelkezés.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Nincs, meg bizonytalanok ezek a szervek is a jogértelmezési kérdéseket illetően is. Én azt mondom, hogy egyetértve azzal, amit mondtál. Vegyük fel a kapcsolatot a tervezőnkkel. Természetesen neki is megküldjük ezt, hogy ebből kiindulva ezzel a szemmel, illetőleg szempontokkal nézze meg a mi HÉSZ-ünket. Célozzuk meg akkor azt, hogy egy teljesen új rendeletet alkotunk erről. És aztán majd ezt el kell készíteni legkésőbb 2016. december 31. napjáig. Illetőleg nem elkészíteni, hanem addig a képviselő testületnek rendelettel el is kell fogadnia. Nyilván tudják ők azt, hogy ez nem egyszerű menet, azért van ezt a kétfajta határidő szabva. Ez erről szól. Én most nem mennék bele azokba a részletkérdésekbe, amiket ők itt nagyon tematikusan, szépen, szakszerűen összeszedtek, megkönnyítve a felülvizsgálatot. Én azt tudom mondani, hogy ez egy abszolút segítő szándékú és látszik azért, hogy ők ebbe jelentős munkát fektettek. Még akkor is, hogyha a feladat nekünk lesz, de mégis csak segítenek nekünk.

     

     

    A Képviselő-testület a jegyző javaslatára, a jelenlévő és a döntéshozatalban is résztvevő 7 tagja egyhangú szavazásával – 7 igen szavazattal, 0 nem szavazat és 0 tartózkodás mellett – meghozza a következő határozatát:

     

     

     

     

    Tibolddaróc Község Önkormányzata

    Képviselő-testületének

    32/2016.(IV.29.) Kt. határozata

     

     

    Tárgy: Helyi Építési Szabályzat felülvizsgálata

     

     

    Tibolddaróc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal javaslata alapján, a Szabályozási Terv változatlanul hagyása mellett, elrendeli Tibolddaróc Helyi Építési Szabályzatának felülvizsgálatát – annak érdelében, hogy a HÉSZ maradéktalanul megfeleljen a vonatkozó jogszabályi előírásoknak.

     

    A Képviselő-testület a felülvizsgálat eredményének ismeretében fog dönteni a HÉSZ módosításáról vagy új rendelet alkotásáról – 2016. december 31. napjáig.

     

    A Képviselő-testület felkéri és felhatalmazza a polgármestert ezen határozat végrehajtásához szükséges intézkedések megtételére.

     

    Határidő: folyamatos 2016. december 31-ig.

    Felelős: Dósa József polgármester

     

     

     

    Ezt követően dr. Molnár Sándor jegyző a településen található Sallai Imre út elnevezésére vonatkozó törvényességi felhívás kapcsán – amit a képviselők az űlésre szóló meghívóval együtt kézhez kaptak – a következőket mondja el:

     

     

    dr. Molnár Sándor jegyző:A törvényességi felhívás címzettje Tibolddaróc Önkormányzat Képviselő-testülete. Nem árulok el titkot, már foglalkoztunk ezzel még akkor, amikor megjelent ez a szabályozás, amelyik alapján felül kell vizsgálni a közterületeknek az elnevezését és nálunk egyetlenegy utca van, a Sallai Imre út, amelyik olyan személy nevét viseli, aki a XX. századi önkényuralmi politikai rendszerek megalapozásában kiépítésében úgymond részt vett. Mert róla azt kell tudni, hogy ő annak idején az illegális kommunista mozgalomnak a képviselője volt, és a Horty rendszer idején statáriális bíráskodás keretében fogták perbe, és a társával Fürst Sándorral együtt felakasztották. Ő most mivel rendszerváltozás történt, ő így az elnevezést illetően nem kívánatos. El kell természetesen dönteni azt, hogy milyen nevet viseljen majd ez az út. Én csak emlékeztetném a képviselőket arra, és ez igazándiból nem ment ki.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Erről volt szó már tavaly valamikor.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Volt, igen. És van is az önkormányzatnak rendelete a közterület-név és a településrész-név megállapításának valamint a házak számozásának, emléktáblák elhelyezésének részletes szabályairól. Ez az 5/2014-ben született önkormányzati rendelet. Ez azt mondja, hogy a közterület elnevezése és megváltoztatása a képviselő-testület hatáskörébe tartozik. Az elnevezésről a képviselő-testület határozattal dönt. A képviselő-testületi döntéssel kapcsolatos előkészítési végrehajtási feladatokat a hivatal végzi el. Ha a közterület elnevezésének megváltoztatását az érintett lakosság kezdeményezi, akkor az adott közterületen lakók véleményét kötelezően ki kell kérni. Itt nem erről van szó, mert itt a felügyeleti szerv kezdeményezi. Ilyenkor nem kötelező a lakosság véleményét kikérni, de kikérhető. Ez esetben is. Nyilván olyan emberről, személyről kell elnevezni, ha egyáltalán emberről történik az elnevezése, ezt csak azért mondom, mert Tibolddarócon is van Tavasz utca?

     

    Csordás Sándorné települési képviselő: Az nincs.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző:Víg út, Zöldfa van, meg nem tudom én mi.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Akácfa, Napsugár.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Napsugár, meg Akácfa. Tehát akár történhet egy ilyen elnevezés is, de hogyha nem ez történik, személyről, akkor természetesen csak olyan pozitív személyiség jöhet számításba, aki nem esik kifogás alá. Igen, tessék.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Beszéltünk róla. Már a társakkal is beszéltünk erről, hogy akár lehetne Rákóczi Ferenc út is, mert Tibolddarócon van a Rákóczi iskola, volt mezőgazdasági termelő szövetkezet is. Ilyen utca nincs, de szóba jöhetne a teleppel kapcsolatban Mikszáth Kálmán.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Ezzel a két névvel nincsen semmi gond.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Inkább azt kellene megnézni, hogy hogy lehetne a lakosoknak segíteni abba, hogy az átíratási ügyintézés leegyszerűsödjön. Tulajdonképpen erről van szó.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Igen. Ez az maga általam részben ismertetett rendelet tartalmazza például azt is, hogy amennyiben a képviselő-testület dönt ebben a kérdésben, akkor a közös önkormányzati hivatal erről a döntésről 30 napon belül köteles értesíteni az érintett tulajdonosokat, a települési lakcím-nyilvántartót, helyben az adóhivatalt, a B-A-Z Megyei Kormányhivatal Mezőkövesdi Járási Hivatalát, Mezőkövesdi Járási Földhivatalt, Magyar Posta tibolddaróci kirendeltségét, Mezőkövesdi Rendőrkapitányságot, Tűzvédelmi hatóságot, mentőállomást és a közműszolgáltatókat, akik érintettek és természetesen a polgároknak fel kell hívni a figyelmét arra is, tételesen felsorolva azt, hogy mely okmányaikban kötelesek ezt a változást átvezettetni. Mert itt ez a fontos. Itt erre a döntésre elég tág határidőt szabtak, mert azt mondták, hogy 2016. május 30. napjáig értesítsük őket arról, hogy mit döntött ebben a képviselő-testület.

     

    Dósa József polgármester: Nem tudom, akarunk-e most dönteni róla? Teljesen egyetértek én is azzal a két névvel. Én nem hiszem, hogy meg kéne kérdezni a lakosságot, mert az el fog húzódni, meg biztos nem találunk olyat, aki egymás mellett ugyanarra a névre szavaz esetleg. Két név közül azt javaslom, válasszunk, és a többit akkor intézzük.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Jó, de akkor én csak annyiban tennék észrevételt arra, amit mondtál, hogy nem véletlenül volt az a termelő szövetkezetnél is, meg a történelemből is úgy ismerjük, hogy II. Rákóczi Ferenc, tehát akkor pontosan, mert akkor, ha második volt, akkor első is volt stb. Tehát azért mondom, hogy…

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Akkor úgy is lehetne, én nem vetem el, hogy a többiek azt mondják, hogy Mikszáth Kálmán, akkor az lesz. Énnekem teljesen mindegy.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Mondjuk, azt tudom mondani, hogy nyilván, hogy azon a környéken van irodalmi személyiségről elnevezett út, az Ady Endre út, tehát ahhoz kapcsolódóan lehet akár Mikszáth Kálmán is. Mert irodalmi alak, személyiség.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Szerintem is, egyszerűbb a dolog. Meg azért a Mikszáth falvához van köze.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Valamilyen szinten kötődik is, így van.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Az igaz, hogy már egy kicsit kiesik onnan, de nem sokkal.

     

    Dósa József polgármester: Jó. Akkor a Mikszáth Kálmán mellett maradhatunk?

     

    Novák Sándor települési képviselő: Én Mikszáth Kálmánról javaslom az utat elnevezni..

     

     

    A Képviselő-testület az elhangzott javaslat alapján, a jelenlévő és a döntéshozatalban is résztvevő 7 tagja, minősített többségű, egyhangú szavazásával – 7 igen szavazattal, 0 nem szavazat és 0 tartózkodás mellett – meghozza a következő határozatát:

     

     

     

    Tibolddaróc Község Önkormányzata

    Képviselő-testületének

    33/2016.(IV.29.) Kt. határozata

     

     

    Tárgy: Sallai Imre út elnevezésének megváltoztatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei

    Kormányhivatal törvényességi felhívása alapján.

     

    Tibolddaróc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal törvényességi felhívása alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (Mötv.) 13.§(1) bekezdése 3. pontja alapján fennálló hatáskörében, a tibolddaróci 937 hrsz-ú út, mint közterület elnevezését, a jelenlegi jogszabálysértő Sallai Imre út elnevezésről Mikszáth Kálmán útra változtatja.

     

    A Képviselő-testület utasítja a jegyzőt, hogy a közterület elnevezésének változását a KCR-rendszerben vezesse át.

     

    A Képviselő-testület felkéri a polgármestert, hogy a közterület elnevezésének változásáról az érintetteket írásban értesítse, míg a lakosság közhírré tétel útján kapjon tájékoztatást a döntésről.

     

    Határidő: 2016. május 31.

    Felelős: Dósa József polgármester

    dr. Molnár Sándor jegyző

     

    Dósa József polgármester: A meghívóval együtt kiment egy ilyen Medicopter Alapítvány támogatói levél. Engem felhívtak, mondtam, hogy tolmácsolom a képviselő testületnek, ha úgy gondolja, hogy erre tud áldozni, akkor mindenképpen fogunk. Ezzel kapcsolatosan kérem a véleményeket. Önkormányzatokat szoktak megkeresni. Meg hát bárkit, aki támogatásokkal segít.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Nekem az a szolid véleményem, hogy ha már megkerestek bennünket, akkor egy minimális összeggel támogassuk ezt a fajta keresést. De ha a másik oldalról nézném a dolgot, elég szomorú, hogy ilyen levelet kell küldeni egy életmentő, egy olyan társaságnak, ami azt hiszem, hogy a magyar államnak lenne a feladata, hogy működtesse.

     

    Dósa József polgármester: Én megmondom őszintén, hogy még az önkormányzat nem kapott, legalábbis mióta én vagyok ilyen megkeresést. Ugye engem keresnek mint magánembert, mint vállalkozót, én meg is lepődtem.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Teljesen mindegy, hogy ez az első vagy a 18. Ne értsd félre, amit én mondtam, ez már nem a mi meg az ő koldulásuknak kellene lenni, mert nem tudom másképp nevezni, és szóval egy ilyen 7-8 millió forintos volt a tavalyi akármi, és amit úgy összeszedegettek, szerintem egy 10.000-15.000 forintot tisztelettel át kell nekik utalni.

     

    Dósa József polgármester: Valakinek más vélemény? Tudunk akkor segíteni 10.000 forinttal? 15-tel?

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Maradjunk egy ilyen jelképes összegnél, én is azt mondom.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Mégse utasítsuk el. 10.000 forint.

     

    Dósa József polgármester: Jó. Akkor 10.000 forintot átutalunk majd a számlaszámukra. Nem tudom, egyébként ez hogy működik? Ezt Zsuzsával nem egyeztettem le, tudunk mi egyáltalán?

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Megvan a számlaszámuk és mint adományt átutaljuk.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Adhatunk nekik, nincs ezzel semmiféle gond.

     

    Dósa József polgármester: Csak hogy önkormányzat hogyan…

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Adhat.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Adomány címszóval.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Adhat az önkormányzat erre a célra, mert ez kifejezetten közérdekű cél. Tehát ez abszolút. A légi mentés arról szól, ne adja Isten, hogy szükségünk legyen rá, de Tibolddarócról történt már légi mentés.

     

     

    A Képviselő-testület az elhangzott javaslat alapján, a jelenlévő és a döntéshozatalban is résztvevő 7 tagja, egyhangú szavazásával – 7 igen szavazattal, 0 nem szavazat és 0 tartózkodás mellett – meghozza a következő határozatát:

     

    Tibolddaróc Község Önkormányzata

    Képviselő-testületének

    34/2016.(IV.29.) Kt. határozata

     

     

    Tárgy: Önkormányzati adomány juttatása a MEDICOPTER Alapítvány részére

     

    Tibolddaróc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a MEDICOPTER Alapítvány kérelme alapján, 10.000.-Ft azaz tízezer forint adományt (támogatást) juttat az Alapítványnak, abból a célból, hogy azzal a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. (1088 Budapest, Rákóczi út 51. 1/1.) működését támogassák.

     

    A Képviselő-testület felkéri ás felhatalmazza a polgármestert az adomány juttatásához szükséges intézkedések megtételére.

     

    Határidő: 2016. május 15.

    Felelős: Dósa József polgármester

     

     

    A határozat meghozatala után Dósa Józsefpolgármester 16.45 órakor átadja az űlés vezetését Nagy Sándor alpolgármesternek és távozik az űlésről.

     

     

    Nagy Sándoralpolgármester átveszi az űlés vezetését és a következőket mondja:

     

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Akkor szerintem menjünk tovább az indítványok, javaslatok címszó alatt. Kapott mindenki egy tájékoztató jellegű anyagot a díszpolgári címmel kapcsolatba. Többen a képviselőtársaimmal erről már beszélgettünk, kicsit furának tartották, többek között én is, hogy kapunk valamit. Jó, hallottam, meg beszéltünk már erről, hogy díszpolgári címet kéne kitalálni vagy csinálni kell vagy ne csináljunk. Ez már állítólag felmerült előző ciklusokban is.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Igen. Így van.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Ebből azóta sem lett semmi igazán. Kaptunk itt egy település által elfogadott önkormányzati rendeletet, ami meghatározza pontosan, hogy náluk hogyan is működik ez a díszpolgári cím. Én ebbe igazándiból nem mennék bele, mert kíváncsi volnék nyilván mindenkinek a véleményére ezzel kapcsolatba, hogy kinek mi a véleménye, de én úgy gondolom, hogy ahhoz, hogy egy ilyen címet létrehozzon egy önkormányzat, ahhoz igen tisztességesen körbe kell járni a dolgokat, hogy miért is adunk valakinek ilyet, hogy díszpolgári cím. Nem is biztos, hogy minden évben kellene, hogy ilyen címmel nem biztos, hogy tartunk arra alkalmas személyt. Kicsit furának tartom azt, hogy bárki bejavasolhat egy évbe három-négy embert is díszpolgári címre, hogy a képviselő-testület döntsön arról, hogy valójában ki is kapjon. A személyes konfliktusokat úgymond, jó fel kell vállalni valamilyen szinten, mert azért választottak meg minket képviselőnek, hogy ezt is helyén tudjuk kezelni, de én ezt nem tartom jelen pillanatba időszerűnek és kiforrt dolognak. Merülhettek fel közbe még nevek is, nekem ez a véleményem, elsősorban hogy én ezt nem igazán, nem tartom még most, nem tartanám szerencsés dolognak, hogy most egy ilyet keressünk. Bár nem mondom, hogy később nem, de akkor úgy mondom, hogy ezt járjuk tisztességesen körbe, és nem biztos, hogy egy más település önkormányzati rendeletét, mankónak jó, azt mondom, hogy jó, de én azt mondom, hogyha, sőt nagyon meg kell benne fogalmazni azokat a dolgokat, hogy pontosan miért is.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Tehát, hogy milyen szempontok alapján.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Igen. Milyen tevékenységet folytasson az az ember, vagy mit tesz a településért vagy valami. Azt mondom, hogy ezt még egy kicsit toljuk. Nyilván azért kell vele foglalkoznunk, mert a Tibold Darócai Alapítvány részéről történt ez a megkeresés az önkormányzat felé, és a polgármester úr azt az ígéretet adta annak a személynek, aki megkereste ezzel kapcsolatba, hogy mindenképpen fogunk vele foglalkozni a következő testületi ülésen.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Ez Pege volt.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Jó. Igen.

     

    Brezovcsik Béla települési képviselő: Úgyis rá akartunk kérdezni.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Igen, Lajos.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Nem állunk olyan szinten Tibolddaróc község, hogy ne lenne sokkal több olyan dolog, amivel foglalkozni kellene. Abban maximálisan egyetértek, hogy egy ilyen cím adományozásához igen csak szét kellene nézni a településünkön, hogy kinek lehetne egy ilyen címet adományozni. Mellé is lehet nyúlni a dolgokkal. Most ne adj Isten kinevezünk egy olyan személyt, vagy nem létező személyt már, amiből csak konfliktusok lehetnének a későbbiekben ránk nézve. Én azt mondom, hogy egyelőre foglalkozzunk már olyan dolgokkal, amik a mi feladataink. Én ezt egy jó időre még elvetném. Hogyha valaki konkrétan, pláne meg hogyha itt elhangzott egy alapítvány, vagy mit mondtál?

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Tibold Darócai Alapítvány.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Az az alapítvány dicsőítse a saját kiszemelt emberét, vagy már meghalt emberét. Találjon ki rá módot, hogy ő milyen titulussal szeretné ellátni. Nyilvánvaló, hogy ezzel a címmel nem tudja ellátni, de hát biztos vannak még másfajta címek is. Én azt mondom, hogy ezzel most nekünk nem kellene foglalkozni.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Valaki?

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Én ezzel kapcsolatban csak azt akarom mondani, hogy itt teljes szabadsága van a szabályozást illetően az önkormányzatnak, tehát semmiféle olyan központi jogszabály nincs, ami azt szabná meg, hogy e tekintetben milyen keretek között alkothat szabályt. Az önkormányzatnak nagy szabadsága van.

     

    Brezovcsik Béla települési képviselő: Ha nagy szabadságunk van, akkor most vessük el. Én a magam részéről ezt képzelem.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Jó.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: És ne is menjünk bele személyeskedésbe sem.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Ja, és személyekről egyáltalán ne.

     

    Brezovcsik Béla települési képviselő: Én azt mondom, hogy nem is jár ilyen feltételek mellett. Én is végigolvastam ezt többször is, értelmeztem megfelelő módon, én azt gondolom, hogy biztos, hogy nekünk évenként…

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Ez rettenetesen szerencsétlen szabályozás.

     

    Brezovcsik Béla települési képviselő: Lehet, hogy voltak nagy emberek, én azt gondolom, hogy én ezt a ciklus végéig eltolnám. Nem is kéne még egyszer erről beszélni.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Nem-nem.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Egyetértek.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Tehát az új képviselő testület majd, tehát ezt így kellene akkor megfogalmazni, hogy majd esetleg napirendre veheti ezt.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Én azt mondom, hogyha a képviselő-testület, vagy az önkormányzat úgy látja, hogy a településen van olyan ember, aki olyan dolgot tett, hogy segít, vagy bármit a településért, vagy bármilyen szinten el lehet ismerni azt a segítséget, vagy azt a munkáját, tehát adhatunk neki bármilyen elismerést egy ünnepség alkalmával, ez nem biztos, hogy ezt a díszpolgári címhez kell kötni. Ha hozunk erről szerintem egy rendeletet, ez viszont valamilyen szinten nagyon köt bennünket, meg nagyon szabályoz. A szabadságunk szerintem akkor marad meg, hogyha nem tartjuk magunkat ekkora rendeletek közé.

     

    Pribéli Csaba György települési képviselő: Egyszeri rendeletet is lehet hozni, ugye? Ha csak mi egyszer akarunk díszpolgárt.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Lehet.

     

    Pribéli Csaba György települési képviselő: Ha konkrétan felmerülne pont egy olyan személy, akinek mi akarunk adományozni…

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Akkor névre szólóan…

     

    Pribéli Csaba György települési képviselő: Akkor tulajdonképpen nem is kell meghoznunk, ha nem akarunk.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Bocsánat, tehát hogyha akkor nem biztos, hogy a faluért kell, hogy tevékenykedjen, legalábbis az én elképzelésem szerint, mert ha mondjuk valaki tibolddaróci lakos feltalálna egy vízhajtásos autót, és az egész világon azt használnák ezután, akkor onnantól kezdve nyugodtan adhatna a tibolddaróci önkormányzat.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Így van.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Értelmezés szempontjából nem a faluért kell, hogy tegye, hanem…

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Kötődjön Tibolddaróchoz az a személy, aki valamilyen nagy dolgot vitt véghez.

     

    Pribéli Csaba György települési képviselő: De ezt egy egyszeri határozatban is meg tudjuk bármikor oldani, és akkor nem vagyunk ahhoz kötve, amit Sándor mondott, hogy nekünk évente díszpolgári címet kell adni.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Isten őrizzen, az egy butaság. Nem kell.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Jó. Akkor ezt elvetettük egyelőre, a díszpolgári dolgot. Oké. Aztán menjünk tovább. Van nekünk egy olyan beadványunk, a plébános úr, a katolikus egyház vezetője keresett meg bennünket azzal kapcsolatban, hogy nyári táboroztatás. Fel van sorolva, hogy hány gyerek, hány fő lenne ez pontosan. Mondjuk összegszerűség nincsen benne. A megvalósításhoz szeretné az önkormányzat segítségét kérni. De hát az egyházak részére az önkormányzat a költségvetésébe állított is be egy bizonyos összeget.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Így van.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Tehát annak a terhére, csak azért mondom, ez összegszerűségben az nem szerepel.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Nem írja?

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Nincs. Azt írja, hogy a nyári hittantábor megvalósításához szeretnénk kérni Tibolddaróc önkormányzat segítségét. Tervezett táborok: ministránstáborok helyszíne: Jászszentandrás, ’16. augusztus 15-19, létszám 16 fő tibolddaróci, kácsi és bükkábrányi ministránsok. Azt mondja, hogy napközis hittantábor helye: Tibolddaróc plébánia, ez júliusban, 28 fő, Tibolddaróc, Bükkábrány és Kács alsó tagozatos hittanosok. Segítségét előre is köszönöm. Tehát nem tudom.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Most megmondom őszintén, hogy nem emlékszem, mert ők tavaly is kértek erre a célra, meg a másik egyház is kért erre a célra.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Adtunk 50-50.000 forintot. Legfeljebb, amit beállított, tehát 50-50.000 forint, mondjuk azt nem mondom, Ágika és te se mondjad, hogy azért egy plébános úrnak a fogalmazásával ez nem biztos, hogy a legjobb megoldás volt, ahogy…

     

    Brezovcsik Béla települési képviselő: Az egy komoly pályázat volt.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Nem írtunk ki mi pályázatot.

     

    Brezovcsik Béla települési képviselő: Ez egy komoly pályázat volt, nem láttad?

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Iktatószámmal, mindennel el van látva.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Jó, hát nekünk azt végülis helyesen kell érteni.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: 100-100.000 forintot írtunk ki az előirányzatba, én biztos vagyok benne. 196 volt, és Bélának ez volt a kifogása, hogy…

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Hogy miért nem száz.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Miért nem 200 a kettőre. Én azt mondom, hogy házon belül már. 50-50.000 forintot oda kell a két egyháznak adni, hogy oldja meg a nyári táborozást. Nálunk is van mindig.

     

    Brezovcsik Béla települési képviselő: Így van. De kiegészítésképpen, tehát azért 196, mert évente 44 vagy 46 a villanyszámla…

     

    Nagy Sándor alpolgármester: És 50.000…

     

    Brezovcsik Béla települési képviselő: Tehát így lett a 96 96.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Akkor nem kell adni?

     

    Brezovcsik Béla települési képviselő: De, hogyne kéne. Évek óta így van már, hogy az 50-50-et megkapja táboroztatásra, és azon felül legyen kifizetve a villanyszámla.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Tehát akkor adjunk nekik 50.000-et a táboroztatásra.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: A költségvetésben megszavazott keretösszeg összegét, ami nyilván abba benne szerepel, addig ezt a táboroztatást támogatjuk.

     

    Brezovcsik Béla települési képviselő: Illetve, ha ez esetleg túlmenne, akkor a villanyszámla legyen kifizetve.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Jó, oké, értjük, hogy miről van szó.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Sőt még azért lehet egy kicsit többet is.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Azért szavazzunk erről formálisan.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Hagy mondjak már valamit, és nem kellene ezt most már jegyzőkönyvbe venni, hogy azért rendezget az önkormányzat olyan rendezvényeket, meg költ olyan dolgokra is, ami nem biztos, hogy mondjuk éppen az önkormányzatnak a feladata lenne. És akkor most egy helybeli egyházi közösségtől ne vonjuk meg

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Támogatni kell.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Ki beszélt itt most…

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Nem. Csak, hogy ne számoljunk ilyen szorosan, hogy akkor majd még a villanyszámlát kifizessük és akkor menjenek ahova… a templomba.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Adunk 50.000-et. szavazunk róla Sanyi.

     

    Brezovcsik Béla települési képviselő: Ezzel én tökéletesen egyetértek, amit most Lajos mondott, és ezt csak megerősíteni tudom, hogy a két egyház kapott, ha lebontjuk főre, azt mondom a legkevesebbet. Ugye látjuk a Népdalkört, Sportkört stb. stb.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: A Népdalkör sincs túlfizetve.

     

    Brezovcsik Béla települési képviselő: Nyilván elismerjük, ők kevesen vannak. Az övéké volt még kevés.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Nagyon kevés. Nagyon sok helyen részt vesznek. Mérlegelni kell. Csúszhat itt a pénz úgy is jobbra, balra.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Akkor szavazzunk konkrét összegről?

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Igen.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Aki 50.000 forintos támogatással egyetért a katolikus egyház gyerekeinek nyári táboroztatásával kapcsolatban, egyelőre csak arról tudunk szavazni, mert annak van bent kérelme.

     

    Brezovcsik Béla települési képviselő: Nem-nem. Bocsánat. Ezt mind a kettőnek meg szoktuk, egyiknek is másiknak is szavazni, és akkor utána szoktunk ezzel elszámolni. Tehát ez benne van a költségvetésben.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Oké, rendben van. Csak akkor az volna, hogy legalább ezt legalább így leírnátok, ha nem is pályázatba…

     

    Brezovcsik Béla települési képviselő: Ha kell, akkor leírjuk, de nem így szokott lenni. Utána azt a pénzt, ha elköltöttük, azzal el kell számolni. Ez mindig így volt. Tehát az önkormányzat adott 50.000 forintot, elküldték a számlára, és akkor utána mi elszámoltunk vele.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: De ez így volt évek óta.

     

    Brezovcsik Béla települési képviselő: Éveken keresztül ez így volt.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Akkor nem is kell róla dönteni.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Hát döntsünk azért.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Ha a költségvetésben benne szerepel a támogatás az egyházaknak, akkor minek

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Szavazzuk meg, hogy ők ezt az 50.000-et megkapják.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Megszavazzuk ezt az 50.000 forintos támogatást mind a két egyháznak a táboroztatására, nyári táboroztatására, nyilván a költségvetésbe be is van állítva. Ezeknek az egyházaknak akkor el kell számolnia. Tehát akkor majd ezt tolmácsolni kell. Aki ezzel egyetért, kérem, kézfelemeléssel jelezze. Köszönöm szépen.

     

     

    A Képviselő-testület az elhangzott javaslat alapján, a jelenlévő és a döntéshozatalban is résztvevő 6 tagja, egyhangú szavazásával – 6 igen szavazattal, 0 nem szavazat és 0 tartózkodás mellett – meghozza a következő határozatát:

     

     

    Tibolddaróc Község Önkormányzata

    Képviselő-testületének

    35/2016.(IV.29.) Kt. határozata

     

     

    Tárgy: A helyi Római Katolikus Egyház és Református Egyház nyári táboroztatási

    tevékenységének támogatása

     

    Tibolddaróc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi Római Katolikus Egyház és a Református Egyház 2016. évi nyári hittan – és gyermek – táboroztatási tevékenységét egyházanként 50.000.-Ft-al támogatja.

     

    Az Egyházak a támogatás célirányos felhasználásáról elszámolással tartoznak az Önkormányzat felé.

     

    A Képviselő-testület felkéri és felhatalmazza a polgármestert a határozat végrehajtásához szükséges intézkedések megtételére.

     

    Határidő: 2016. május 31.

    Felelős: Dósa József polgármester

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Döntenünk kell még arról, hogy ki tervezze meg az egészségház épületét.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Bocsánat, nem az egészségház épüleét kell megtervezni, hanem az orvosi rendelőt.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Orvosi rendelőt.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Nem jól van.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Nem jól van megfogalmazva, illetőleg egy kicsit az kavar itt be, hogy amikor szó volt arról, hogy indul ez az egészségügyi centrum, akkor elhangzott az, hogy kétfajta alapszolgáltatást akar biztosítani az önkormányzat, az egyik a háziorvosi szolgálat, illetve szó volt a fogorvosi szolgálatról. Ugye polgármester úr körbejárta ezt a kérdést, a fogorvosi szolgálat az itt helyben működni nem fog. És a pályázati kiírás pedig azt mondja, hogy akkor kell mellé valamilyen másik alapszolgáltatás, és akkor úgy jött be a védőnői szolgálat ide. Onnantól kezdve az aki készíti, a Sáth ezeket a terveket, ő számol ezzel a védőnői szolgálattal. Tehát a védőnői szolgálat elhelyezését is tervezi ebben a centrumban, és akkor így pontos az elnevezés.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Tehát még egyszer, tehát az orvosi rendelővel kapcsolatban el kell fogadnunk a tervezőnek a, ki kell választanunk a tervezőnek a személyét. Ez nem titok idáig ezt a Sáth és Társa Kft. végezte ezt a tevékenységet. Elkészítették a terveket. Most már ez a pályázat be fog menni a jövő hónap…

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Héten.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Jövő héten, jövő hónap elején.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Jövő héten, Sanyi.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Van mellette még, ugye érkezett be három árajánlat. Ezt nagyon szívesen körbeadom, ha gondoljátok esetleg a tervezői díjról. Nem. Köszönöm. Van nektek. Nagyon jó. Van egy Bagoly Építő Tervező Bt. elnevezésű cég, van egy Sz. Ép. Ter. Bt. valamint van a Sáth és Társa Kft. Tehát hogyha láttátok ráadásul, én javasolnám a Sáth és Társa Kft.-t az orvosi rendelő épületének tervezési munkáinak a megbízására. Azt kell róla tudni, hogy ez az összeg, ami szerepel benne, ezt jelen pillanatba nem kell kifizetnünk, ez majd a nyertes pályázat esetén esedékes. És nyilván elszámolható költségként, hogyha nyer a pályázatunk. Van-e valakinek ezzel kapcsolatosan valami más? Elfogadjuk a Sáth és Társa Kft.-t?

     

     

    A Képviselő-testület a beérkezett árajánlatok alapján, figyelemmel az alpolgármester által elmondottakra, a jelenlévő és a döntéshozatalban is résztvevő 6 tagja, egyhangú szavazásával – 6 igen szavazattal, 0 nem szavazat és 0 tartózkodás mellett – meghozza a következő határozatát:

     

     

    Tibolddaróc Község Önkormányzata

    Képviselő-testületének

    36/2016.(IV.29.) Kt. határozata

     

     

    Tárgy: A TOP-4.1.1-15- „Egészségügyi alapellátás infrastrukturális fejlesztése” pályázati

    kiírás alapján megvalósítani tervezett projekt tervezőjének kiválasztása.

     

     

    Tibolddaróc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a TOP-4.1.1-15 Egészségügyi alapellátás infrastrukturális fejlesztése című pályázati lehetőség felhasználásával megvalósítani tervezett „Egészségügyi alapellátás infrastrukturális fejlesztése Tibolddarócon” elnevezésű projektre tervezőjének – a beérkezett 3 árajánlat alapján – a Sáth és Társa Építész Iroda Kft-ét (3400 Mezőkövesd, Mátyás király út 193.) választja ki, mivel ajánlattevőként a legkedvezőbb (legalacsonyabb) összegű – bruttó 2.095.500.-Ft-os – ajánlatot adta.

     

    Ezért a Sáth és Társa Kft-vel kell szerződést kötni a pályázat szerinti projekt keretébe tartozó, a háziorvosi és a védőnői szolgálat elhelyezését is biztosító új épület tervezésére.

     

    A Képviselő-testület felkéri és felhatalmazza a polgármestert ezen határozat végrehajtásához szükséges intézkedések megtétele keretében, az előkészítő tervek prezentálásához szükséges tevékenység ellátására.

     

     

    Határidő: 2016. május 4.

    Felelős: Dósa József polgármester

     

     

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Annyit kell majd még tudni erről a dologról, hogy a következő az óvoda építésének a bővítése lesz, amit már szintén a Sáth Péterrel bejártunk. Végignézték az intézményt, mik azok, amiket lehet, milyen munkálatokat lehet ott, vagy hogy lehetne ott elvégezni. Annak a tervezési díjának egy minimális részét valószínűleg, hogy előlegként ki kell, hogy fizessük majd. De az még majd egy külön szerződés, meg árajánlat fogja képezni. Ezt a Pétertől tudjuk. De az is elszámolható a pályázatban majd, mint költség. Jó. Volt egy másik dolog. Ez az egészségház építésével kapcsolatba.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Felújítás.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Felújításával kapcsolatba. Beérkezett három cégtől az árajánlat. Ez volt a Terméskő Kft., Mondanám az összegszerűséget is, mondhatom ugye?

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Persze, hogyne.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: A Terméskő Kft-nek az árajánlata az 13.812.019 forintról szólt. Az Apox Kft. árajánlata az 12.712.284 forintról szólt. A Szilvásy Építő Kft. árajánlata 17.471.294 forintról szólt. Megalakult egy három fős bizottság, a Serfőző képviselő társam, Pribéli Csaba valamint jómagam, és akkor ezeket az árajánlatokat végigböngésztük, és mi a Terméskő Kft árajánlatát gondoltuk egy árban mi nem mondjuk, hogy megfelelőnek, de nyilván utóbbit, illetve a következő tárgyalások fognak még folytatódni a jövő héten kedden a Terméskő Kft-nek a vezetőjével. Az volt szerintünk az az árajánlat, ami ténylegesen olyan szinten körbejárta ezt a beruházást, ahol a tervezési hibáktól kezdve minden olyan dolgot feltártak, felmértek, ami úgy gondolom ez által tette a legkorrektebbé ezt a dolgot. Igaz, hogy nekünk erre csak 11 millió hatszáz egynéhány ezer forint pályázati pénzünk van, úgyhogy ezért fogunk még egy-két módosítással kapcsolatban majd leülni a Terméskő Kft-nek a…

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Tegyük már még hozzá, mennyi az önrész?

     

    Nagy Sándor alpolgármester: 5%

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Jó, akkor csaknem 11 lesz.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Hát 12 a vége. 12 millió egyszáz valahány ezer forint, 5%-os önrészt kell hozzá tenni a 11 millió 600 ezerhez. Annak olyan 550.000 forint a…

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: 11,6? 11,7-et mondtál az előbb.

     

    Brezovcsik Béla települési képviselő: Nem 750? Vagy valami ilyesmi volt.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Most pontosan meg nem mondom.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Nem tudom fejből én se.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: És végül is ebben maradtunk a képviselő társaimmal is és arra kértük a polgármester urat, hogy hívja fel a Terméskő Kft-nek a vezetőjét, tájékoztassa ezzel kapcsolatba, meg is tette és akkor jövő héten kedden 5 órakor fogunk vele leülni a pontosítással kapcsolatban. Van-e valakinek ezzel kapcsolatban valami? Nincs. Jó. Amit még el kell mondani. Kaptunk egy anyagot, ami arról szólt, hogy az utaknak a…

     

    Pribéli Csaba György települési képviselő: Itt van nézd csak

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Megvan nekem is.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Odaadom, ha kell.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Megvan. Az eddig elvégzett munkák, amik az utakon el lettek végezve. Ez a…

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Biztos, hogy nincs.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Micsoda? Mondjátok, kérdezzétek nyugodtan.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Nem. Volt kérdésem még az ülés előtt Csabihoz, még visszakérdeztem.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: A Dózsa György útnak egy része el lett végezve, le lett szedve a padka, valamint az útnak is egy része próbából el lett kezdve igazítva. A Balogh Ádám úton, a Dózsa György, azt mondtam ugye? Igen. Balogh Ádám, Akácfa, Zöldfa, Napsugár, Zrínyi, Táncsicsnak egy része, és körülbelül…

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő:És több nincs.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: És körülbelül ennyi, amin egyelőre ezek a munkák el lettek végezve. Ez összegszerűségben ez össze lett adva. Elméletileg most ott tartunk, hogy 2.741.867 forint áfásan.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Még egyszer mondjad.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Áfásan 2.741.867 forint. Az eddigi elvégzett munkát. Tehát a munkakimutatás alapján. Fölmerül a kérdés, hogy hogyan tovább.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Mondd meg a dátumot légy szíves, hogy mikor kezdtük.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Hát, azt így most én meg nem mondom pontosan. Nem minden nap dolgoztak, ezt hozzá kell, hogy tegyem.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Akkor mellé kellene tenni nekünk ehhez valamit.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Tehát mellé tudjuk tenni azokat az okmányokat, amiket nekik kötelezően vezetni kell ezekről, a munkalapoktól kezdve, a szállítási jegy, a nem tudom én mi.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Még tegnap dolgoztak. Az, hogy a munkalapokat, meg a gépüzemnaplót, egyebeket, ez semmi más miatt nem készült ez a nyers kimutatás, ez amiatt készült, hogy mi itt ma erről tudjunk beszélni. Hogy lássuk azt, hogy jelen pillanatba hol tartunk ezzel kapcsolatba.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Az összege.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Akkor még mi várható erre? Mert most azt szeretném tudni. Mondjuk megkérdezhetem?

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Azt kell eldöntenünk.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Nem, ezen kívül, ami le van írva.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Ebbe jelen pillanatba benne van az eddig elvégzett munkáink.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: De mi várható még?

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Hát ezt kell eldöntenünk, hogy mit akarunk ezekkel az utakkal csinálni.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Van még ilyen kapargálás? Ezt akartam kérdezni.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: A padkaleszedést befejezték. Jelen pillanatba még azt kell eldöntenünk, hogy azokkal az utakkal, amik nyilván ilyen murvás utak úgymond, azokkal a továbbiakba mit csináljunk. Van három autó zúzott kő fönt Csabáéknak a telephelyén lebillentve.

     

    Pribéli Csaba György települési képviselő: Gréder is van, már itt a gréder, itt a henger.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Hát akkor nem is értem, akkor ezen mit kell… Meg kell csinálni.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Folytatni kell a munkát.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Jó, én ezt értem, de..

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Akkor érteném a kérdést, ha nekem kéne benne dönteni, de saját erőből én eddig is ezt mondtam, hogy meg kell oldani minden kátyúzástól kezdve minden dolgot.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Itt ami még felmerült, azok a dolgok, amik az árkoknak a profilkanállal történő kiszedése, mert nagyon sok helyen eltűntek az árkok.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Az árkot úgy kell majd profilkanalazni, meg úgy kell majd csinálni, hogy gyártani kell a betonlapot, és csinálni kell az árkot készre. Ezt hidd el nekem.

     

    Pribéli Csaba György települési képviselő: Betonlap legalább vagy 2000 darab ott van készen.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: De van rá ember, aki meg fogja csinálni most per pillanat? Akkor minek szedjük ki? Holnap, jövőre megint kezdhetjük elölről.

     

    Pribéli Csaba György települési képviselő: Nem, csak annyit kell kiszedni, amit adott héten megcsinálnak.

     

    dr. Molnár Sándor jegyző: Amennyit meg is csinálnak.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Azért mondom, hogy olyan árkok vannak, vagy voltak, amik most jelen pillanatban az útpadka leszedésével eltűntek. Jelen pillanatba vannak olyan útjaink, amelyik mellett nincsen árok. Azzal, hogy most oda 22 év múlva fogunk esetleg odaérni mederlapozni, az is elképzelhető. De lehet hogy nem is tudjuk, hogy egyáltalán mikor fogunk odaérni mederlapozni. Oda árkot kell csinálni. Amit most csináltunk, azzal akkor nem értünk semmit. A Dózsa György úton sincsen mellette árok, a Balogh Ádám úton sincsen. Már most nők szedik az árkot kifelé valamilyen szinten a Mohácsi Éváék oldalába, mert ott totál eltűnt az árok. Totál eltűnt. Annyi föld volt rajta, mire le lett szedve úgy, hogy az útról a víz lefelé folyjon, onnan nincs árok. Nincs a Zrínyi úton árok.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: De ott is az úton fog folyni a víz, meg az összes többin is.

     

    Pribéli Csaba György települési képviselő: De ha odafent bevezetik az árokba.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Parancsolsz?

     

    Pribéli Csaba György települési képviselő: Ha odafent bevezetik már valahogy az árokba.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Figyelj Csaba, egy nem aszfaltos úton 10%-os lejtőnél próbálj már meg árok felé adni olyan lejtést, hogy az árokba folyjon a víz.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Én már akkor is azt mondom, már akkor is elértük azt a valamit, hogyha csak a Virág Lajosék házáig fog csak az úton folyni az árokba illetve az úton a víz. És akkor utána bele fog szépen lassan folyni mindenhol az árokba a víz. És nem pedig Lónyaiék előtt fogja meg Okos Kálmánék előtt elvinni az egész utat. Ez például a Balogh Ádám út. Vagy a Zrínyi út. Dettó ugyanezt mondhatnám.

     

    Pribéli Csaba György települési képviselő: Egyre kell odafigyelni az ároknál, nem úgy kell, mint a felső iskolánál, hogy magasabban van az árok széle, mint az út. Azt ott, aki csinálta…

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Az életébe nem csinált ilyet valószínű. Itt ha megint problémánk lesz, az amit fel is vetettél Lajos, hogy…

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Melyik? Az ő oldalukba?

     

    Pribéli Csaba György települési képviselő: Nem a másik.

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: De Csaba, a másik oldalon nem azt a vizet vezeti el, hanem pont ami az iskola felől levő rész lenne.

     

    Pribéli Csaba György települési képviselő: De a padka ott mégis szét van

     

    Serfőző Lajos István települési képviselő: Egybe egyezzünk meg, hogy Béla fele lejt az út, tehát a másik oldalon ilyen jelentősége nem lehet.

     

    Brezovcsik Béla települési képviselő: Egy pillanat, azért azt tudni kell, hogy maga az út is egy nagy felület. Az úton is esik az eső, és a hídon, egy 6-8 nm2-es hídon annyi csapadék képződik, hogy az is vezetődik valahová. Amelyik mondjuk szegéllyel van kivezetve, az rögtön az útra fog folyni. Itt nem csak ezzel van a baj, hanem maga az utakról a keletkező vizet, ami folyik lefelé bele kell vezetni az árokba. Én ezt rendszerint megcsinálom. Múltkor is elmondtam, valakik mindig keresztülmennek. Itt az útpadka leszedésekor, mondjuk nézzük meg a Tardi utat, tehát minden anyagot, amit fel kellett szedni, került a kocsira, meg valami belement az árokba is. Itt is. Sorolhatnám a Dózsa György utat, a Duczáék házánál, meg hát többfelé is. Ott is érdemes volna kitakarítani az árkokat minden felé, ahol nincs meg, ott meg biztos, hogy ásni kell.

     

    Nagy Sándor alpolgármester: Azért mondom, hogy akkor a véleményünk egyezik.

     

    Brezovcsik Béla települési képviselő: A magam részéről mondjuk, ha csak a Balogh Ádám utat mondom. Tehát képzeljünk el 246 m3földet. Csak képzeljük el mennyiségbe. Képzeljünk el egy m3-t meg gondoljunk még 246-ot. Nem kevés mennyiségről beszélünk.

     

    Több indítvány, javaslat nem hangzik el.

    Az alpolgármester az űlést 17.10 órakor bezárja.

     

    K. m. f.

     

    Nagy Sándor dr. Molnár Sándor

    alpolgármester jegyző

    Csordás Sándorné

    és

    Pribéli Csaba György

    jkv. hitelesítők

    Go to top