Tibolddaróc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete

3423 Tibolddaróc, Széchenyi út 1.

Tel.: 49/337-022 Fax: 49/337-202

E-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.">This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

286-12/2016

 

Jegyzőkönyv

 

Készült: Tibolddaróc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2016. augusztus 8-án

16 órai kezdettel megtartott nyilvános üléséről

 

Az ülés helye:Községháza- kistanácskozó (3423 Tibolddaróc, Széchenyi út 1. sz.)

 

Jelen vannak:Dósa József polgármester, Nagy Sándor alpolgármester, Brezovcsik Béla,

Csordás Sándorné, Novák Sándor és Serfőző Lajos István települési kép-

viselők

 

Távolmaradását előre jelezte: Pribéli Csaba György települési képviselő

 

Tanácskozási joggal megjelentek:dr. Molnár Sándor jegyző és Pummer Istvánné pénzügyi

ügyintéző

 

Napirend előtt:

 

Dósa József polgármester köszönti a megjelent képviselőket és a tanácskozási joggal meghívottakat. Megállapítja, hogy az ülés határozatképes, mivel a Képviselő-testület 7 tagjából 6 fő jelen van - így az ülést megnyitja.

 

A Képviselő-testület a polgármester javaslatára egyhangú szavazással - 6 igen szavazattal, 0 ellenszavazat és 0 tartózkodás mellett - Brezovcsik Béla és Serfőző Lajos István települési képviselőt bízza meg a jegyzőkönyv hitelesítésével.

 

A Képviselő-testület az ülés napirendjét - a meghívóban foglaltak szerint - egyhangú szavazással - 6 igen szavazattal, 0 nem szavazat és 0 tartózkodás mellett - a következők szerint fogadja el:

 

Napirend:

 

  1. Tájékoztató a gazdálkodás I. féléves helyzetéről.

Előadó: Dósa József polgármester

 

  1. Önkormányzati önerő biztosítása a kisméretű műfüves labdarúgópálya építéséhez.

Előadó:Dósa József polgármester

 

  1. Indítványok, javaslatok

 

Napirend tárgyalása:

 

  1. Tájékoztató a gazdálkodás I. féléves helyzetéről

Előadó: Dósa József polgármester

 

/Az I. féléves gazdálkodási helyzetre vonatkozó adatokat tartalmazó számszaki kimutatás a jegyzőkönyvhöz csatolva van./

 

Az előadó polgármestera képviselőknek kiküldött számszaki kimutatáshoz a következő szóbeli kiegészítést fűzi:

 

Rá is térek az első napirendi pontunkra, egy elég részletes tájékoztatót kiküldtünk az Önkormányzat, a Közös Hivatal, az Óvoda első féléves gazdálkodásáról. Nem tudom, sikerült e átnézni, van e valamilyen kérdés ezzel kapcsolatban. Előre is szeretném elmondani, aztán ha van kérdés megpróbálunk a Zsuzsival válaszolni. Ne tudom, feltűnt e, ezek a számok azt mutatják, hogy Sály túlköltekezett, itt is úgy érezzük mindig Zsuzsival, hogy amit tudtunk, miden újra számoltunk, aztán rájöttünk, hogy 2 és fél millióval időarányosan Sály többet költött, mint ami az ő normatívája. Úgyhogy erre felfogjuk hívni a figyelmet. Nyilván nekik is át kellet adni, meg is kapták az első féléves helyzetet, ők is látják, de ugye ezzel tisztába kell hogy legyenek, mert a szerződésbe az áll, hogy amit nem fedez az állami normatíva, azt mindenkinek saját költségéből kell majd finanszíroznia. Tehát ezért állt a Tibolddaróci Önkormányzat picit rosszabb helyzetben, mint ahogy vártuk volna, tehát ez a 2,4 tized millió kiesett a hivatal működéséből. De egyébként jól állunk, sőt a második napirendi pontunkat is érintve, azt a javaslatot fogjuk tenni, hogy nem is kell a Műfüves pályázathoz pénz felszabadítani, mert kitudjuk fizetni a számlánkon lévő pénzből. Előzetesen részemről csak ennyi, nyilván a számok magukért beszélnek,ha valakinek valamilyen kérdése van ezzel kapcsolatosan, fogunk válaszolni rá. Van valakinek az első féléves gazdálkodással kapcsolatosan kérdése.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:Ha nincs kérdés, akkor térjünk át a következő részre, ha kérdés van, akkor Zsuzsa azért jött ezzel a meglehetősen vastag paksamétával hogy minden részlet kérdésre válaszolni tudjon.

 

Dósa József polgármester:Tehát a Sályi normatíva egész évben 22.900.000.-Ft, és jelen esetben 13.863.579-et költöttek.

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Gyakorlatilag ezt nekik le kell írni, részletezni majd hogy mit mire mennyit és fel lesz hívva a figyelmük arra, hogy ezt folyamatosan figyelemmel fogjuk kísérni, és számítsanak arra, hogy ugye év vége felé nekik már ha ez a fajta rend folytatódni fog akkor ugye be kell tenni az önkormányzati költségvetéséből összeget a önkormányzati Közös Hivatal költségvetésébe.

 

Dósa József polgármester:Egyéb észrevétel, hogy, már Jegyző Úrnak mondtam, hogy annak idején amikor a szerződést megkötöttük arról volt szó, hogy érdemi munka folyik és nem kell át járni senkinek, most ugye az aljegyző úr nyugdíjba vonult.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:Augusztus végén letölti a felmentését.

 

Dósa József polgármester:Egyébként szerződés szerint és az én véleményem szerint is szerződés módosítást kell majd eszközölni.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:Kezdeményezni.

 

Dósa József polgármester:Kezdeményezni. Nyilván ezt is majd először megbeszéljük a polgármester asszonnyal és a testületekkel, és hogy ha konkretizáltuk már. Ez az állami normatíva elosztást egy kicsit fel kell borítani. De ne menjünk a dolgok elé, majd meglátjuk. Kértem Jegyző Urat, hogy kezdje el írni, hogy mennyi időt töltött a Sályi önkormányzatnál, mert az nyilván az itteni munkájából veszi el az időt. Ennyi.

Lajos bácsi.

 

Serfőző Lajos települési képviselő:Én azt hiszem, hogy kétszer említettem már ilyen költségvetési tárgyaláskor, hogy kicsit tisztább képet kellene látni a Közös Önkormányzatnak a dolgaiból és most derül ki, hogy mégis csak van benne olyan dolog, amire érdemes lenne odafigyelni.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:Nem száll el a költségvetés.

 

Serfőző Lajos települési képviselő:Nem is mondtam, egyáltalán nem is mondtam. Időbe a dolgok elé kell menni. Én meg azt mondom, ne utána menjünk, mert utána már sokkal rosszabb a dolog. És fel kell hívni, ahogy ti is mondjátok a figyelmüket hogy ez így nem működik. Az meg, ennél az asztalnál történt egy megállapodás, itt Sállyal amikor a közös önkormányzat megalakult, hogy bevállalják, a jegyzőnek e posztját, csak legyen önállóan ott jegyzőjük. Tehát innentől kezdve a szerződést mindenféleképpen módosítani kell. Ez pénzügyileg biztos hogy részünkre kell hogy valamilyen pozitívumot hozzon. Ennyi. Az, hogy az eperkével készül ez az egész program…Könyvelőnek kell lenni hozzá, aki ezen elmegy.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:Hát, most lehet, hogy az eperkét fel fogja váltani egy államilag finanszírozott központi program, amelyik az eperkénél állítólag kevesebbet tud.

 

Serfőző Lajos települési képviselő: Még egyszer, csak annyit szeretnék, én már többször mondtam, hogy nem mindenki könyvelő, nem mindenki közgazdász, vagy akármi. Egy önkormányzatnak a tevékenységével le lehetne azt szorítani bizonyos feladatként, hogy mit mire költöttünk, attól függetlenül, hogy mit kérnek, tehát lehetne összegezni, hogy erre ennyit költöttünk, arra annyit költöttünk. Ami engem, a 190 tétel nem is érdekel.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó:Lajos, csak annyit szeretnék mondani, hogy ha megnézitek, a pénzforgalmi adatokat ott szinte minden költség ott van. Azért nem akartam még egy külön táblát készíteni…

 

Serfőző Lajos települési képviselő: Én nem is azért mondtam, de mondjuk egy zárszámadásnál jó volna, hogy ha részünkre egy sűrített, egyszerű…

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó:De ezeket mind le kéne írni, Lajos.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:De egyébként hagy mondjam azt és tényleg csak ismételni tudom, amit a Zsuzsa mond, hogy ha valaki megnézi a pénzforgalmi adatokat az Önkormányzatnál, AZ Önkormányzati Közös Hivatalnál és az Óvodánál akkor ott eléggé sűrítve, meg érthetően , láthatóan vannak a kiadások, illetőleg lehet látni azt is, hogy féléves szinten mekkora összegekről van szó.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó:De Lajos, azért vagyunk itt, hogy amit nem látsz, kérdezzél és próbáljuk meg megbeszélni.

 

Dósa József polgármester: Egyébként borzasztó sok adat ez. Az utolsó oszlop az érdekes, itt hogy hány százalék van a módosított előirányzathoz képest, hány százalékban teljesítettük a félévet, és 052, ezeket látjuk, ez a jó. Nem költekeztünk túl, meg 033, nyilván valahol 08.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:De annak is megvan az oka.

 

Dósa József polgármester: Eszközbeszerzésnél 09, ezek beszélnek magukért. Nem tudom, van e valakinek valamilyen kérdése, még részletesebb tájékoztatást itt tud Zsuzsa adni, ha valaki szeretné látni 1-1- sor miből tevődik össze. Egyszerűen olyan sokrétű egy ilyen önkormányzati hivatal költségvetése, hogy nem lehet egyszerűbben, nem tudunk összevonni, hogy kevesebb sor, kevesebb oszlop legyen.

 

Pummer Istvánné pénzügyi előadó:Nem lehet.

 

Dósa József polgármester:Hát azért mondom, Ennyi feladatra kapjuk a normatívát meg a költségvetésbe is ennyi előirányzat szerepel.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:Illetőleg el kell mondani azt is, hogy úgy lett módosítva az államháztartási törvény, hogy erről a féléves helyzetről szóló tájékoztatás már nem kötelező, tehát akkor se lenne törvénysértő, hogyha ez nem történt volna meg, de mi fontosnak tartjuk azt, függetlenül attól, hogy a törvény hogy szól, hogy az eddigiekben kialakult rend, meg megszokásnak megfelelően a képviselő-testület kapjon egy tájékoztatást a gazdálkodásról félév lezárásáról.

 

Dósa József polgármester:Meg nekünk folyamatosan nézni kell, ne az utolsó hónapban derüljön ki hogy a temetőre nem költöttünk egy fillért sem, bár akkor visszakell fizetni azt a normatívát, amit kaptunk rá. Tehát ez nekünk is egy mérce ugyan is azt nézzük, hogy hol van plusszunk, hol van mínuszunk és oda próbálunk könyvelni amit lehet. Jó, akkor ha másnak nincs kérdése. Nincs kérdés? Akkor szeretném megkérdezni a képviselő-testületet, hogy elfogadjuk e a féléves beszámolót, amit kaptunk.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:Tájékoztatót.

 

 

A Képviselő-testület a polgármester javaslatára, a jelenlévő és a döntéshozatalban is résztvevő 6 tagja egyhangú szavazásával - 6 igen szavazattal, 0 ellenszavazat és 0 tartózkodás mellett - meghozza a következő határozatát:

 

 

Tibolddaróc Község Önkormányzata

Képviselő-testületének

49/2016. (VIII.08.) Kt. határozat

 

Tárgy: Tájékoztató a gazdálkodás I. féléves helyzetéről

 

Tibolddaróc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2016. évi gazdálkodás I. féléves helyzetéről szóló tájékoztatót jóváhagyólag tudomásul veszi.

 

Határidő: -

Felelős: -

 

 

  1. Önkormányzati önerő biztosítása a kisméretű műfüves labdarúgópálya építéséhez.

Előadó:Dósa József polgármester

 

Az előadó polgármesterrövid szóbeli előterjesztésében elmondja:

 

Második napirendi pontunk, mindenki emlékszik a Műfüves Labdarúgó Pálya építésére, megkötetett a szerződés az MLSZ-el, ugye annak idején, amikor mi döntést hoztunk arról, hogy a 10%-ot bevállaljuk, akkor még nem tudtuk, hogy milyen összegből fog megvalósulni a pálya, ugye, közbeszereztette az MLSZ, meg is van, hogy kifogja megépíteni, a Sport-Bau Trade Kft. és 25.159.198.-ért fogja ezt nekünk megépíteni, ez nekünk a 10% önrész 2.515.920.-Ft lesz. És én arra tennék javaslatot, hogy arról volt szó, hogy majd meglátjuk, hogy miből tudjuk ezt finanszírozni, hogy ne szabadítsunk fel pénzeszközt hanem a számláinkról. Nem tudom, körbe ért e már, abból látszik, hogy ki fogjuk tudni fizetni, ha még sem, még mindig feltudunk szabadítani. Én azt gondolom, nem lesz arra szükség, így tudjuk tartani az évet. Valakinek, valamilyen kérdése? Addig, amíg nem utaltuk el az önrészt, addig nem indul meg szerződés szerint a beruházás. Valószínűleg nem lesz kész, bár egy hónapja van a kivitelezőnek, hogy létrehozza, de valószínű nem lesz kész a tanév kezdésre, sajnos. Csütörtökön kaptuk meg aláírva a szerződést, és ugye azért is kellett rendkívüli, mert ugye már egyszer döntöttünk róla, de pontos számadatokat nem tudtunk. Most akkor kérem, hogy arról szavazzunk, hogy ezt a 2.515.920.-F-ot elutalhatjuk az MLSZ részére. Valami ellen vélemény, vagy kérdés ezzel kapcsolatosan?

 

Kérdés, hozzászólás, módosító javaslat nem hangzik el.

 

 

A Képviselő-testület a polgármester javaslatára, a jelenlévő és a döntéshozatalban is résztvevő 6 tagja egyhangú szavazásával - 6 igen szavazattal, 0 nem szavazat és 0 tartózkodás mellett - meghozza a következő határozatát:

 

 

Tibolddaróc Község Önkormányzata

Képviselő-testületének

50/2016. (VIII.08.) Kt. határozata

 

 

Tárgy: Önkormányzati önerő biztosítása a kisméretű műfüves labdarúgó pálya építéséhez.

 

Tibolddaróc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete, a Magyar Labdarúgó Szövetség 90%-os mértékű vissza nem térítendő támogatásával a Tibolddaróci II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola (3423 Tibolddaróc, Kácsi út 15. sz.) udvarán, a SPORT-BAU TRADE Kft. (3433 Nyékládháza, Móra F. u. 1.; cégjegyzékszám: 05-09-020 115, adószám: 22778022-2-05) kivitelezésében megépülő kisméretű - 22 x 42 m-es - műfüves labdarúgópálya bruttó 25.159.198.-Ft-os bekerülési költsége 10%-os mértékű önkormányzati önrészét - 2.515.920.-Ft összegben - átutalni rendeli az MLSZ részére.

 

A Képviselő-testület felkéri és felhatalmazza a polgármester ezen határozat végrehajtásához szükséges intézkedés megtételére.

 

Határidő: 2016. augusztus 15.

Felelős: Dósa József polgármester

 

  1. Indítványok, javaslatok

 

 

Dósa József polgármester: Harmadik napirendi pontunk indítványok, javaslatok. Kaptunk most, a mai napon érkezett azért nem tudtuk küldeni, Kurcsik Tiborné és Kurcsik Tibor aláírásával. El lehetett olvasni? Ha nem, egy kicsit várunk. Ugye ez a Mikes úti önkormányzati lakást érinti. Ezzel kapcsolatosan, van e valakinek elképzelése? Ugye már, lassan 2 éve szeretnénk értékesíteni, Többen voltak már abban az épületben, mindenkinek nagyon tetszett, de senki nem vásárolta meg vagy ezért, vagy azért. Ők most egy ilyen ajánlatot tettek, hát, nem tudom.

 

Csordás Sándorné települési képviselő:És fogják utána tudni fizetni a többi részt?

 

dr. Molnár Sándor jegyző:Erre biztosíték nincs.

 

Dósa József polgármester:Ezt én nem tudom megmondani, hogy tudják e majd fizetni. Nyilván, ha úgy dönt a testület, hogy eladja így, úgy kell a szerződést megkötni ügyvéd által, ami minket véd.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:Tulajdoni jog fenntartással szokták eladni az ingatlant, akkor ha bármilyen oknál fogva a vételárat szerződés megkötésekor, vagy a szerződésben meghatározott határidőn belül egy összegben nem fizetik meg. Ez azt jelenti, hogy mindaddig nem kerül átírásra a tulajdon joga, míg a teljes vételárat az eladó hiánytalanul meg nem kapja. Most itt ugye az a gond, hogy ennek az ingatlannak a felértékelése az több mint 4 millió Ft-ról szól. Ennek kifizetnék gyakorlatilag közel a felét, a többit az ígéretnek megfelelően 40 ezer Ft-os részletekben. Az még, akárhogy is számolom több évre elhúzódik, Illetőleg, mondom, semmiféle biztosíték garancia nincs arra nézve, hogy ezt a 40 ezer Ft-os részletet minden hónapban törleszteni tudják. Megkell mondani őszintén, minden kertelés nélkül.

 

Dósa József polgármester:Viszont, nekünk arra az ingatlanra szükségünk nincs. Nem hiszem, hogy bár mit is tudunk kezdeni vele. De azt hiszem, őket védjük, ha ilyen feltételekkel nem adjuk. Én nem tudom, hogy be merje az önkormányzat vállalni ezt.

 

Nagy Sándor alpolgármester: A munkabérrel jelenleg Tibinek, ha a családi adókedvezmény igénybe veszi, akkor olyan 70.000.-Ft-ot kap. 2 gyerekes család. Ha minden hónapban ki kell fizetni 40 ezer Ft-ot, nem tudom, hogy hogy fogják kifizetni a villanyt, meg a gázt.

 

Csordás Sándorné települési képviselő:Nem fogják tudni.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:Meg miből fognak még a család élni, ruházkodni, meg enni, meg stb, stb.

 

Dósa József polgármester:Én azt gondolom, hogy őket védjük, ha azt mondjuk, hogy ilyen feltételekkel ezt nem kötjük meg.

 

Brezovcsik Béla települési képviselő:Mennyi a végleges eladási ára?

 

Dósa József polgármester:Felértékelése azt hiszem 4.300.000.-Ft.

 

Brezovcsik Béla települési képviselő: És mennyiért akarnánk adni?

 

dr. Molnár Sándor jegyző:Hát, legalább annyiért.

 

Brezovcsik Béla települési képviselő: Ha kiszámolom, akkor az még rengeteg tartozás lenne.

 

Novák Sándor települési képviselő:Az még több mint 4 év.

 

Brezovcsik Béla települési képviselő: Hát akkor nincs miről beszélnünk, de akkor végleges eladási ára nincs. Mert lehet 4 millió, meg 4,3 millió. Azt sem tudjuk, hogy mennyiért akarjuk adni. És így a hónapok is változnak. Több mint 4 év, több mint 6 év.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:Ilyen helyzetbe még 1 évre is nagyon nehéz tervezni.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Nyilván ha lenne rá komoly vevő, aki azt mondja rá, hogy egy összegben kifizetni, akkor nem ragaszkodunk ehhez az összeghez.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:Akkor engedhetünk is pár száz ezret. Ha elmegy az ingatlan, ha egy összegben kifizeti.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Én nem látom a végét, ilyen feltételekkel. Meg szerencsétlenek nyilván próbálnának elköltözni, panaszkodnak folyamatosan. Azt tudni kell, hogy az az ingatlan, amibe élnek, az Kurcsik Tibornak a nevén van. Olyan helyzetbe kerülnének be, amit én nem látok túl szerencsésnek, attól tartok oda kerülnénk, amibe kerültünk a bérbe adásnál. Előbb-utóbb a szolgáltatók elkezdenék kiszedni a mérőket.

 

 

A Képviselő-testület a hozzászólások során kialakult vélemény alapján, a polgármester javaslatára, a jelenlévő és a döntéshozatalban is résztvevő 6 tagja egyhangú szavazásával – 6 igen szavazattal, 0 nem szavazat és 0 tartózkodás mellett - meghozza a következő határozatát:

 

 

Tibolddaróc Község Önkormányzata

Képviselő-testületének

51/2016. (VIII.08.) Kt. határozata

 

 

Tárgy: Kurcsik Tibor és felesége Kurcsik Tiborné tibolddaróci lakosok önkormányzati lakás megvételére vonatkozó kérelme

 

Tibolddaróc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Kurcsik Tibor és felesége Kurcsik Tiborné 3423 Tibolddaróc, Tardi út 9. sz. alatti lakosok kérelmét, mely a Mikes K. út 19. sz. alatti üresen álló önkormányzati lakás megvételére vonatkozik, a kérelmükben jelzett vételár fizetési feltételek miatt - a 2 millió forint egyösszegben az adás-vételi szerződés megkötésekor, a fennmaradó rész havi 40.000.-Ft-os részletekben - nem fogadja el, azt elutasítja.

 

A Képviselő-testület felkéri és felhatalmazza a polgármestert arra, hogy erről a döntésről értesítse Kurcsik Tibort és feleségét.

 

Határidő: 2016. augusztus 15.

Felelős: Dósa József polgármester

 

 

Dósa József polgármester: Jó, akkor egyhangúlag elutasítottuk ezt a kérelmet. Akkor ami még nekem van, mindenki kapott egy kérdőívet…

 

Serfőző Lajos települési képviselő: De úgy utasítottuk el, hogy ilyen feltételekkel. Az ülés előtt is beszéltünk róla, hogy érdemes két szót váltani róla.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:Igazándiból a fiatal asszony jött be hozzám pénteken, és mondta, hogy komoly a szándékuk. Én mondtam, hogy szeretném, ha bejönnének hétfőn a férjével és gyakorlatilag a férje is megerősíteni ezt a fajta elképzelést amit mondott nekem az asszony. És jöttek és a férje is megerősítette, de én úgy látom, hogy ez inkább a fiatal asszonynak az óhaja alapján van és ugye a férje az gyakorlatilag ráhagyja. Nekem, komolyak az aggályaim. Teljes mértékben egyetértek a képviselőtestülettel.

 

Serfőző Lajos települési képviselő: Szó sincs róla Jegyző Úr, csak ezelőtt pár hónappal még itt minden féle Fundamenta meg egyéb más dolgokban gondolkodtunk volna, hgy a szolgálati lakásokból hogyan menjenek kifele az emberek, én akkor is mondtam, hogy majd megoldja az élet, úgy is néz ki hogy megoldja az élet ezeket a problémákat. És majd az lesz a problémánk, hogy ott fognak állni a lakások üresen, de hát ezt sokféleképpen meglehet közelíteni ezt a dolgot, ez egy kört mindenféleképpen megérne, sőt én még azt mondom, hogy meg is lehetne hirdetni a hangosba, egy meghatározott áron. Én 4 millió Ft felé semmiféleképpen nem mennék, megmondom őszintén, mert az a lakás ott fog maradni.

 

Dósa József polgármester:Ki lehet kiabálni.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:Meghirdetjük, nincs ezzel semmi baj.

 

Dósa József polgármester:Azt viszont döntsük el, hogy milyen áron hirdessük, mert akkor azt úgy kéne, hogy egy irányárat…

 

dr. Molnár Sándor jegyző: 4 és fél millió.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Amikor először beszéltünk róla, akkor azt mondtuk, hogy próbáljuk meg a felértékelési áron.

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Hát persze. Az lenne a jó, ha azon az áron menne el, mert akkor semmiféle támadás nem érhetné a képviselő-testületet, hogy áron alul adta el.

 

Serfőző Lajos települési képviselő: És ezzel ösztökélni is lehet azt is hogy aki éppen másként gondolja, be szálnak e ebbe az üzletbe. Nem úgy van elutasítva, hogy nem. Ez ennek a lényege.

 

Dósa József polgármester:Jó, akkor ami még nekem lenne ezentúl, a pályázatok nem mozognak, bár kaptunk most egy elutasító határozatot. A forrás hiány miatt elutasították a Kossuth úti, váró listára kerültünk a Kossuth utas meg a Széchenyi utas pályázatunkkal. Viszont, azt nem tudom, hogy jó hír e hogy érdeklődtek a Konyhás pályázat után, az első körön át ment, a második körben még vizsgálják az árajánlatot adót az INNOMAX céget.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Nem vizsgálják, hanem azon az iraton amin az áll hogy nem építés köteles, azon nem volt olvasható az aláírás.

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Egyrészt azt is, meg azt is, hogy le akarják informálni a céget, mi tudható erről a cégről, mióta van, stb. stb. referenciákat, amit ilyenkor szokásos.

 

Dósa József polgármester: Partfalasról, szerintem én azt gondolom, hogy erről beszéltünk, hogy 40 millió Ft-ot adtunk be és 17.100.000 Ft-ot nyertünk. Ugye be kellett küldeni a Fejlesztési Minisztériumba, nem is…

 

dr. Molnár Sándor jegyző: A BM-nek kellett írni egy pár sort, hogy ami arról szól, hogy ugye nem kaptuk meg a pályázott összeget, és ugye így nem tudjunk az eredeti tervek alapján elkészíteni ezt a fajta munkákat. És akkor azt szándékozzuk, hogy mit szólnak hozzá ők most várnánk azt, hogy azt mondják, hogy jó, akkor csináljátok meg.

 

Dósa József polgármester: Aztán adunk be egy pályázatot Egészség Sportparkra, ez ingyenes nem kíván önrészt, kifizetik a pályázatot, ez nem kerül pénzünkbe.

 

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Erről még nincs semmi.

 

Dósa József polgármester: Még határidő sincs, még mindig be lehet adni. Illetve nyertünk vízvezeték felújításra 6.200.000.-Ft-ot, fel is vettük a kapcsolatot Bodnár Zoltánnal a Vízművektől, és mi arra gondoltunk, hogy a, milyen út az?

 

Nagy Sándor alpolgármester:Bajcsy-Zsilinszky.

 

Dósa József polgármester: Bajcsy-Zsilinszky út tetején 3 ingatlanban nincs vezetékes víz. A Szabó féle házban, illetve ahol Gabiék laknak, meg a fölött egy elhagyatott ingatlan. Oda be kellene vezetni. Illetve, ha a testület is úgy gondolja, készíttetni egy tervet, amit be lehet építeni a pályázatba, a pince oldal fő utcájára is felvinni a vizet. Nem tudom, ehhez mit szóltok ti? Szerintem azt a 3 ingatlan mindenféle képpen lássuk el ivóvízzel, ugye a mai világban kell hogy legyen minden ingatlannál.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Az egyik ingatlanban kisgyerek van, ők kútvizet használnak.

 

Dósa József polgármester: Hívott is egy pályázat író, meg adott egy telefonszámot a Mérnök Úr, azt mondta, hogy szerinte vele vegyük fel a kapcsolatot. Szerinte ez 300.000.- Ft-os tervezési költség lehet, ez egy engedélyezési terv. Azt mondta, hogy ilyen nagyságrenddel nem tudnak oda csinálni és akkor majd meglátjuk, hogy a kivitelezésből fér e bele valami. Tavaly lemaradtunk róla, valami hibát vétettek, ezt a pályázatot akkor a Vízművek adták be, azt hiszem 2 millió 6-ot próbáltak meg pályázni. Most 8 millió 4-et próbáltunk és 6 millió 2-őt kaptunk. Nem tudom, ez megfelel e a képviselő-testületnek, hogy azon az úton vigyük végig a vizet, a közkutunk is ki lenne cserélve.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Pontosan, úgy beszéltük a…

 

Dósa József polgármester: Nyugodtan, te értesz egyébként jobban hozzá.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Tehát azt mondták hogy a terveztessük meg a legnagyobb részben amit akarunk, és amikor a megvalósításra kerül a sor, akkor ebből az engedélyezésből lehet részleteket megépíteni. Ez, magyarul a Vörösmarty útról beszélünk, ez a Kálváriától szinte a, kinek van ott a legutolsó pincéje? A Balogh Gyusziéknak volt ott a legutolsó pince, tehát arra az utcára van terveztetnénk végig és akkor…

 

Serfőző Lajos települési képviselő:De hát ott van közkút, a Kálváriánál.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:De az lentről van felvezetve a víz, nem?

 

Serfőző Lajos települési képviselő:De ott lakóház, vagy egyéb más dolog az nincs, azért mondom, mert akkor nem is értem. Ezért kérdezte, mert mondjuk az teljesen természetes, hogy a virágokat locsoltatjuk a Kuncsik pincéjétől, a Vígh utca aljából. Kicsit fura. Két kupa, vagy egy vödör és egy kupa minden nap.

 

Nagy Sándor alpolgármester: De jelen pillanatban nem tudnak máshonnan vizet hozni.

 

Serfőző Lajos települési képviselő:Én tudom Sándor, de akkor jobban át kéne gondolni, hogy hol van tényleg arra szükség.

 

Nagy Sándor alpolgármester: A Vígh úton az van, hogy kérelmet kell írni a cég felé, a Vígh úton a közkutat minden további nélkül el lehet látni órával és utána működik a közkút.

 

Dósa József polgármester: Én nem hiszem hogy ott tartunk, hogy….

 

Serfőző Lajos települési képviselő: Én láttam, hogy mostanában a megszüntetés ment csak….

 

Nagy Sándor alpolgármester: Óra nélküli kutak lettek megszüntetve.

 

Serfőző Lajos települési képviselő: Én azt nem tudom, hogy volt e benne óra, vagy nem volt. Csak azt mondom, hogy ezt egy kicsit jobban át kellene gondolni, hogy bővítünk, felújítunk, vagy nem tudom felújításra, ha lehet…

 

 

Dósa József polgármester: Én azt javaslom mindenképpen, hogy közkutat ne csináljunk többet, mert ahhoz nem lesz elég pénzünk. Ahol kötelező 200 m-en belül, nyilván a pinceoldalon kell, oda fentre kell, mért abból locsoljon. Mindenkinek van saját vize s fizesse.

 

Serfőző Lajos települési képviselő: Jó, csak mondtam egy példát. Meg kell oldani, ha ott akarjuk hagyni a hordót a Vígh utca alján, akkor csináljunk oda egy víz vételi helyet, amit lehet zárni. Vagy oldjuk meg azt, hogy viszünk akármilyen hordóba vagy valamibe, de most viccen kívül, fel kell menni 2 vödör vízért, háromszor vagy négyszer, Kuncsik pincéjéhez onnan.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Megoldják.

 

Serfőző Lajos települési képviselő: Nem szóltam.

 

Csordás Sándorné települési képviselő:Patak közelebb van.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:Hát, meg lehet innen is vinni.

 

Brezovcsik Béla települési képviselő:Ez a kút sokkal közelebb van.

 

Serfőző Lajos települési képviselő: De nem arról beszélünk, eltértünk a témától.

 

Nagy Sándor alpolgármester:De Lajos, azt mondod, hogy csináljunk oda kutat a házad elé.

 

Serfőző Lajos települési képviselő: Énnekem nem kell.

 

Dósa József polgármester:Én sem értem egyébként, hogy erre mért van szükség. Azt is megtehetnénk, hogy a traktort befogjuk locsolónak. Akkor nem építünk árkot, hanem locsolunk. Tehát lehet itt sok mindent. Csak akkor elkell dönteni, hogy mi a fontosabb.

 

Serfőző Lajos települési képviselő: Hát, de most pont arról beszélünk, hogy valahova valamit akarunk csinálni, nem biztos, hogy szükség van rá. A másik oldal, nem számít, hogy mi történik, mert az nem érdekes, mert azt az ember megoldja.

 

Dósa József polgármester: Három dézsa miatt építsünk egy közkutat.

 

Serfőző Lajos települési képviselő: De nem, én nem közkutat mondtam.

 

Dósa József polgármester: Van kb. 400 pince, amiben szerintem 200ban laknak is, meg abból 60-an lehet, hogy rögtön bevezették a vizet, tehát, a 3 dézsa az fontosabb, mint az, hogy a pincékben víz legyem, egyébként szerintem ha a pinceoldalra víz kerül, akkor igen sokat fog lökni a pinceoldalon, biztos vagyok benne, hogy mindenki máshogy fog gondolkodni. Tehát, én azt gondolom,hogy nekünk az a legnagyobb lehetőség, ha arra lenne lehetőség, hogy ingyen, nekünk egy fillérünkbe nem kerül, lehet hogy nem egy ütem lesz , vagy csak egy kevéske rész lesz megcsinálva, 6 millió forintból. Ha, megnyerjük pályázaton. Csak akkor. Legfontosabb szerintem, hogy mindenki ivóvízhez, vezetékes vízhez jusson, a 3 lakásunkból bár csak 1 lakott ahol nem megoldott, máshol mindenhol van ivóvíz. Így van? Minden lakásnál van ivóvíz ahol laknak.

 

Brezovcsik Béla települési képviselő: Rákötési lehetőség.

 

Dósa József polgármester:Rákötési lehetőség, így van. Tehát a legfontosabb. Még ha csak egy családot érint.

 

Nagy Sándor alpolgármester:Nyilván érdemes felmérni előtte az igényeket, például Dósa Pistiék is a napokban, beszéltem az apjával hogy ugye most oda építkezett, nem tudom lakóháznak, vagy minek építi….

 

Dósa József polgármester:Dósa Pisti, Kvaszta Jutkáék mondták már, Pege mondta, hogy szeretne.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:A Dósáék épülete házként funkcionál ott fönt Sanyi.

 

Nagy Sándor alpolgármester:Azt mondjuk tudni kell, hogy az a probléma ott is velük, hogy a dr. Gálnak is van fönt víz, de az ott a probléma hogy a víz Velenczei Tamás portáján keresztül van vezetve.

 

 

Serfőző Lajos települési képviselő: A Kálváriától, a Vörösmarty út felső végéről beszéltünk az előbb, most fordultatok egyet, én pontosan azt mondtam, hogy át kéne gondolni, hogy mit szeretnénk, egészen másról beszélsz most te is.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Mert nem hallgattál végig.Azt mondtam, hogy a Vörösmarty út, a Vörösmarty út jelen pillanatban úgy néz ki, hogy a Józsi bácsi pincéjétől a Balogh Gyuszi pincéjéig, a Vörösmarty végig. Tehát a Vörösmarty útról beszéltünk.

 

Dósa József polgármester:És nekünk azt javasolta Bodnár Zoli, hogyha már tervet készíttetünk, akkor az egészet készíttessük meg, mert nem sokkal drágább. Mert engedélyeztetni ugyan úgy egyszer kell, az a tétel, nem pedig berajzolni, szó szerint így mondta, hogy berajzolni a vonalzóval. És utána lehet ütemekre bontani, ahogy igény van rá, nyilván fel lehet mérni, hogy hol kezdje el, vagy el se tudja egyáltalán kezdeni az ember. Én ezt javasolnám. Akkor lesz egy engedélyes tervünk, ilyen nagyságrendű pénzért, amit nem mi fizetünk ki, hanem a pályázatba beépíthető, és onnan még mindig lehet gondolkodni, hogy merre tovább. És szerintem azt a 3 mi a fenét eddig is megtudták oldani a locsoló kupával, és ezután is megfogják tudni oldani.

 

 

Nagy Sándor alpolgármester:De egyébként, visszatérve a közkútra, mielőtt a Vízmű elkezdte leszedni a használaton kívüli kutakat, a Vígh úton azért nem is vettük le azt a kutat, mert ott beszéltünk is róla, hogy nyilván melyiket hagyjuk meg, még ha üzemen kívül van is helyezve, mert ha turisztikai fejlesztéses pályázat, amit érintene a kerékpárút, ami megépülne, nyilván vízvételi lehetőséget hagyni kell. Ezért lesz vissza állítva az Egészségház előtt is, igaz az a kút még nem működik, de már az Egészségház, és onnan történik a víz, a vízbekötése, tehát próbálunk ésszerűen megtartani, amit meglehet. Azt tudni kell, hogy a közkutak az önkormányzat tulajdonában vannak, tehát az összes leszerelt kút ott van a Kerekes-kúria udvarában. Én azt javaslom, hogy döntsük el, hogy merre szeretnénk fejleszteni, és azt a részt megkell terveztetni. Jelen helyzetben a településen a bekötési lehetőség meg van, csak a Bajcsy-Zsilinszky út legvégén nincs meg. És én is azt próbálnám javasolni, hogy a pince sorra vigyük föl. Nyilván ez nem egy egyszerű dolog, azért is kell ezt körbejárni pontosan meg megterveztetni normálisan, mert utána ne agy isten váratlan gond keletkezne, és ha ez megtörténik ragaszkodni a szivárgásmentes szennyvíztároló áthelyezéséhez.

 

dr. Molnár Sándor jegyző:Elő szoktuk írni mindig, aztán ebből van a gond, de úgy tűnik, hogy már nem sokáig lesz ez gond.

 

Dósa József polgármester:Én nem bánnám, hogy ha erről döntenénk. Tehát, az a 3 bekötést, azt érzékeltem, hogy mindenkinek tetszett. Készítessünk tervet a pinceoldalra? Aki azt gondolja, hogy készíttessünk, kérem támogassa.

 

 

 

A Képviselő-testület a polgármester javaslatára, a jelenlévő és a döntéshozatalban is résztvevő 6 tagja szavazásával - 5 igen szavazattal, 0 nem szavazat és 1 tartózkodás mellett - meghozza a következő határozatát:

 

 

 

Tibolddaróc Község Önkormányzata

Képviselő-testületének

52/2016. (VIII.8.) Kt. határozata

 

 

Tárgy: Viziközmű-vagyon pótló beruházások és rekonstrukciós munkák meghatározása

 

Tibolddaróc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete egyetért azzal, hogy a település ivóvízzel való ellátását biztosító Heves Megyei Vízmű Zrt. (3300 Eger, Hadnagy u. 2.) által fizetendő 6.200.000.-Ft összegű bérleti díj, az önkormányzati tulajdonú községi ivóvízhálózat bővítésére és rekonstrukciós munkák elvégzésére legyen felhasználva.

 

A rendelkezésre álló keretből a Bajcsy-Zsilinszky Endre út végén található 3 lakóingatlan ivóvíz-bekötését és a pince-területi gerinc-vezeték Vörösmarty Mihály úton történő kiépítését kell finanszírozni - a Heves Megyei Vízmű Zrt. kivitelezésében.

 

Határidő: Folyamatos

Felelős: Dósa József polgármester

 

Dósa József polgármester: Még egy téma volna nekem, azt hiszem más nincs, a szennyvízzel kapcsolatosan van egy új információ.

 

dr. Molnár Sándor jegyző: Amelyik arról szól, hogy szennyvíz elvezetési agglomeráció közé Bükkábrány székhellyel bekerült Tibolddaróc, Kács, Vatta, Borsodgeszt, Csincse község. Ez abban a mellékletben van, ahol az előírások alapján a szennyvízcsatorna hálózatnak már 2015 végéig be kellett volna épülni és a híradások arról szóltak, hogy ezt a döntést követni fogja egy kormány határozat ami arról szól, hogy ezen községeknek a szennyvízcsatornázásához a kormány elfog különíteni egy eddig általunk nem ismert összeget. Annak érdekében, hogy ezekben a községekben megépüljön a szennyvízcsatorna hálózat a tisztító művel együtt. Mert tudni kell, hogy tervezve is úgy van, hogy külön tisztító műve lesz ezeknek a községeknek. Nem egy meglévőre fognak csatlakozni. Ennyi, köszönöm.

 

Dósa József polgármester:Én nekem azt hiszem nincs is más. Valakinek indítványa, javaslata?

 

Nagy Sándor alpolgármester:Kérdőív.

 

Dósa József polgármester:Ja,a kérdőív. Mindenki kapott egy ilyen kérdőívet az Eötvös Lóránd Tudományegyetem adott és ők kérték, hogy minél több háztartással gyűjtessük és töltessük már ki. Nem csak itt, hanem más településekkel is. Egyébként szeptember első hetén itt lesznek előadásokat tartanak. Arra is szeretettel várnak mindenkit, ki is van plakátozva, fenn van a honlapon. Kérném, hogy aki szabaddá tudja magát tenni, képviseljük az önkormányzatot. Szerintem nekik is biztos jól esne, mert azért ők elég sokat dolgozgatnak itt. Úgyhogy ha lesz időnk, akkor töltsük már ki és hozzuk vissza. Majd a közmunkásokkal is megpróbáljuk eljuttatni minél több háztartásba és remélhetőleg. A múltkori gyűjtésünk nagyon pozitívum volt, szerintem majd nem a 80%-a háztartásoknak vissza is jutatta hozzánk a kérdőívet. Az egy turisztikai kérdőív volt, amit fel is tudtunk használna az egyik pályázatunkban. Úgyhogy ezt is ilyen lehetőségként kezeljük hogy később nyilván felhasználható legyen. Jó, és nekem tényleg nincsen más.

 

Több indítvány, javaslat nem hangzik el.

A polgármester az ülést 16:42 órakor bezárja.

K.m.f.

 

Dósa József                   dr. Molnár Sándor

polgármester                 jegyző

 

Brezovcsik Béla

és

Serfőző Lajos István

jegyzőkönyv hitelesítő

települési képviselők

 

 

 

 

Go to top