Tibolddaróc Község Önkormányzatának Képviselő- testülete

3423 Tibolddaróc, Széchenyi út 1. sz.

Tel.: 49/337-022, fax: 49/337-202.

e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

2-21/2014

Jegyzőkönyv

Készült: Tibolddaróc Község Önkormányzata Képviselő- testületének 2014. október

30-án 16 órai kezdettel megtartott üléséről.

Az ülés helye: Községháza - kistanácskozó (3423 Tibolddaróc, Széchenyi út 1. sz.).

           Jelen vannak: Dósa József polgármester, Nagy Sándor alpolgármester, Markó József

Csaba, Novák Sándor, Pribéli Csaba György és Serfőző Lajos István települési képviselők.

Távolmaradását előzetesen jelezte: Brezovcsik Béla települési képviselő.

Tanácskozási joggal megjelentek: Nagy Sándorné mb. óvodavezető, dr. Molnár Sándor jegyző.

Napirend előtt:

 

Dósa József polgármester köszönti a megjelent települési képviselőket és a tanácskozási joggal meghívottakat. Megállapítja, hogy az ülés határozatképes, mivel a Képviselő - testület hét tagjából 6 fő jelen van - így az ülést megnyitja.

 

 A Képviselő - testület a polgármester javaslatára, egyhangú szavazással - 6 szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül - Nagy Sándor alpolgármestert és Pribéli Csaba György települési képviselőt bízza meg a jegyzőkönyv hitelesítésével.

 

A Képviselő- testület az ülés napirendjét egyhangú szavazással - 6 szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül- a polgármester javaslatára alapján fogadja el- a következők szerint:

 

Napirend:

 

1.) Tibolddaróci Óvoda óvodavezetői álláshelyére szóló magasabb vezetői megbízás adása.

     Előadó:Dósa József polgármester,

        Markó József Csaba Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság elnöke.

 

2.) Önkormányzati tulajdonú földterület értékesítésére vonatkozó ajánlat, kérelem elbírálása.

     Előadó:Dósa József polgármester.

 

3.) Indítványok, javaslatok.

 

 

Dósa József polgármester: Mielőtt az első napirendi pontra rátérnénk, nekem volna egy pár mondandóm, kérésem, kérdésem. Én ezt már régen is szerettem volna, a szó szerinti jegyzőkönyvvel kapcsolatosan, ha a testület minden tagja vagy a többsége úgy gondolná, hogy szó szerinti jegyzőkönyv felkerülhessen az internetre, én azt nagyon méltányolnám, illetőleg támogatnám is, mert én szerintem erre van igény a faluban. Én azt gondolom, mindenki felelőssége, hogy hogyan tud beszélni, minden szavát vállalja, úgyhogy, ha ebben egyetértünk, vagy éppen mondjuk el a véleményünket ezzel kapcsolatosan, ki hogy gondolja. Sanyi?

 

Nagy Sándor alpolgármester: Igazán nincsen semmilyen kifogásom ez ellen, már régóta is beszélgettük, ezt várják, nyilván egy kicsit feszélyezi őket, hogy bejöjjenek ide, nyilván minden testületi ülés nyilvános, de sok ember nem jön be, biztos, hogy többen el fogják olvasni a testületi anyagot a településünk honlapján, amit viszont akkor azt tényleg úgy kell kezelni, meg frissíteni.

 

Markó József Csaba település képviselő: Mennyi idő múlva készül el a jegyzőkönyv?

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Szabály szerint 15 napon belül kell elkészíteni.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Munkanap vagy naptári nap?

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: 15 nap, ez naptári napban?

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Gyakorlat?

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Most már általában tartani szoktuk, tehát nincs ezzel gond.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Gondot technikailag nem igen jelent, mert gondolom úgy is számítógépen írjátok meg ezeket a jegyzőkönyveket.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: A terjedelme meg nem olyan nagy.

 

Dósa József polgármester: Illetve, ha nagy, akkor azt meg lehet csinálni, hogy amennyi felfér a tárhelyre, akkor csökkenteni.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Ezt Józsi tudja.

 

Markó József Csaba települési képviselő: 3 kilo vagy 5 kilo, az teljesen mindegy.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Azt nem hiszem, hogy a tárhelynél gond lehet.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Csak egy javaslat, pdf-be feltenni, nem word-be, hogy bele tudjanak nyúlni, a word az módosítható.

 

Markó József Csaba települési képviselő: A pdf is.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Hát azt nem nagyon tudod.

 

Nagy Sándorné megbízott óvodavezető: A laikusok nem.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Nehezebb.

 

Dósa József polgármester: Én tennék egy ilyen javaslatot, aki egyetért ezzel, kérem, kézfelemeléssel jelezze.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Azért beszéljünk már még tovább erről a dologról, én legalábbis azt mondanám. Hol fog ez megjelenni?

 

Dósa József polgármester: Tibolddaróc honlapján.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Tibolddaróc honlapja azóta is úgy van, amióta van. Tehát az utolsó képviselő- testületi ülésen megszűnt a Tibolddaróc honlapja. Van a „Daróc a miénk” című honlap, ami szerintem csak a facebook-on érhető el.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Az csak facebook-on van.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Bocsánatot kérek, Tibolddaróciak vagyunk, Tibolddarócról beszélünk, akkor az Tibolddaróc honlapján kell, hogy megjelenjen, és már meg kellet volna sok más olyan dolog is jelenjen, ami van. Ezt nem kritikaként mondom, tehát valahol most akkor el kellene rendezni a dolgokat, hogy Tibolddaróc van vagy Daróc a miénk van, szerintem Tibolddarócnak kell lennie, mert az a helyes dolog. Én már ültem itt elég sokat, jártattam én is a számat, nem is keveset, de hogy itt ilyen 100 %-ig megjelenő adok-veszek, mondok, nem értek vele egyet stb dolgokat szó szerint fölvegyünk, nem biztos, hogy a legjobb dolog volna az önkormányzat részére, tehát a képviselő- testület részére sem. Ezzel szemben lehetne szűkíteni a dolgokat, hogy mindenki elmondja a véleményét, és amikor van egy kiforrott véleménye, azt egy tőmondatban mondhatná, elmondja, és azzal az kerül be a megbeszélt dologba, de részemről nincs semmi akadálya csak, akkor mindenki tartsa magát ahhoz, hogy egy téma körül ne forogjunk itt egy fél óra hosszát és, akkor a fél óra múlva is ugyanaz az eredmény, mint a harmadik percben.

 

Markó József Csaba települési képviselő: A jegyzőkönyvek, amik most vannak azok milyenek?

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Azok szó szerint vannak.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Szó szerintiek.

 

Dósa József polgármester: Én azt gondolom, tehát értem mit mond Lajos bá.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Nincs probléma. Józsi itt voltál te is neked ezt tudni kell.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Lajos bácsi csak egy kivonatot szeretne.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Tessék?

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Egy kivonatot szeretne mindenkinek az adott témáról mi a véleménye.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Végtére is van értelme? Van értelme? Én nagyon sokat végig olvastam, végig ültem, de még egyszer mondom, végig is ültem, nincs értelme.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: De ennek pont az a lényege, hogy mindenki csak tömören próbálja elmondani a véleményét, ne legyen adok-kapok.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Az megint más kérdés, az előbb minthogyha ezt mondtam volna, hogy legyen egy valami kiforrott véleménye és akkor arról beszéljünk.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: De ha szó szerinti a jegyzőkönyv, pontosan erre sarkall mindenkit.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Itt most az önkormányzat munkáját csökkentjük, hogy nem kell még egyet írni.

 

Dósa József polgármester: Így van. Azért nem kis munka egyébként ebből egy kivonatot készíteni, akkor már megtámadjuk, hogy én nem pontosan ezt mondtam, ami a kivonatba került.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Olyan biztos, hogy nincs, volt valamikor, pontosan azért készült ez a szó szerinti jegyzőkönyv, tudnék nevet is mondani, hogy ki miatt készült ez, de nem lenne ildomos. Lehet nyugodtan, de akkor be kell tömöríteni az embereknek a véleményét egy olyan formába, hogy ne ugyan arról beszéljünk egy 20 perc múlva is.

 

Dósa József polgármester: Még, ha szabad, akkor, én azt gondolom, nem baj az, hogy ha látja a falu vagy aki éppen ezt elolvassa, hogy mi ezen vitatkozunk. Komolyan dolgozunk rajta, mindenkinek meg van a saját véleménye erről, ha ez tovább tart, ezért téma, mert olyan horderejű, akkor szerintem semmi gond nincs.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Szerintem, eddig is tovább tartott, mert, hogy ha szó szerinti volt, akkor eddig is meg volt.

 

Dósa József polgármester: Persze, így van.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Tehát itt volt egy kérdés részemről, hogy hova fog felkerülni?

 

Dósa József polgármester: Tibolddaróc honlapja, ez egyértelmű.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Nekünk az pont elég fontos.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Tegnap is azok voltunk, meg tegnap előtt is.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Azért mondom, ez az egy honlapunk van, Daróc honlap van.

 

Ezt követően a polgármester kérésére - egyhangú szavazással- valamennyi jelenlévő települési képviselő kifejezésre juttatja, hogy egyetért a képviselő- testületi ülésekről készített jegyzőkönyvek, önkormányzati honlapon történő szószerinti közzétételével.

 

Dósa József polgármester: Aztán még egyre ki szeretnék térni a napirend előtt és akkor utána foglalkozunk is a napirenddel. Az üléseken való rend, tehát megkönnyítve a jegyzőkönyvíró munkáját, figyeljünk oda arra, hogy egyszerre ne beszéljünk sokan, várjuk meg, hogy mindenki a véleményét had mondja el. Szerintem fog ez menni, ne kérjünk szót, az meg fogja hosszabbítani az üléseknek az idejét. Én azt gondolom, hogy ha odafigyelünk magunkra, akkor ezt fogjuk tudni tartani és akkor tényleg az Eszternek lesz könnyebb majd később, nem párhuzamosan kell kiszűrni, hogy ki mit mondott.

 

Napirend tárgyalása:

 

1.) Tibolddaróci Óvoda óvodavezetői álláshelyére szóló magasabb vezetői megbízás adása.

     Előadó:Dósa József polgármester,

        Markó József Csaba Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság elnöke.

 

Dósa József polgármester: Most térnénk az első napirendi pontra, az óvodavezetői álláshely és megbízatás adására, és azt szeretném megkérdezni Szilvi, tőled, hogy akarod- e, hogy ezt zártkörűen tárgyaljuk, mivel itt ugye bérekről is szó lesz.

Dr. Molnár Sándor jegyző: Ugyanis azt mondja az önkormányzati törvény, hogy választás, kinevezés, megbízás tárgyalásakor is zárt ülést tart a képviselő - testület, ha az érintett kéri.

 

Dósa József polgármester: A fizetésekkel kapcsolatosan, most beszéltük meg, hogy ez fenn lesz a honlapon.

 

Nagy Sándor alpolgármester: A zárt ülés anyaga nem kerülhet fel.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Így van, az értelemszerűen nem kerülhet fel.

 

Dósa József polgármester: És erről neked kell nyilatkoznod.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Ha kéred, akkor a képviselő - testület zárt ülést tart, ha nem kéred, akkor nem.

 

Nagy Sándorné megbízott óvodavezető: Nem.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Nem kéred, akkor jó.

 

Dósa József polgármester: Gondolom mindenki elolvasta, sőt valaki mélyebben is foglalkozott ezzel a kérdéssel. Az előzményekről szeretnék csak annyit mondani, hogy az előző testület pályázati felhívást adott közzé augusztus 11-én egy óvodavezetői álláshely betöltésére, amit október 31-ig el is kell, hogy bíráljunk. Ugye egy pályázat érkezett a Szilvi részéről, amit mindenki megkapott, elolvastuk, egy nagyon kerek, egy nagyon szép dolgot írt, már irányt is mutatott a jövőbe, ugye ezzel kapcsolatosan már mi beszélgettünk, hogy a közmunkaprogram keretében belép itt nagyon sok gondolat, amit ott leírtak, a Szilvi. Nem tudom, szabad így beszélnem vagy hivatalosabban kell?

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Nem, szabad. Miért ne lehetne?

 

Dósa József polgármester: Én is úgy gondolom. Tehát nekem nagyon tetszett, de ugye van egy Ügyrendi és Pénzügyi Bizottságunk, akik ezt mélyebben megvitatták közösen, meghallgatták a szakértőket, és ezzel kapcsolatosan kérném meg a Józsit, hogy mondja el az álláspontját.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Tegnap délután összeültünk, meghallgattuk a Szilvinek a programját és tegnap egyhangúlag úgy döntöttünk, hogy támogatjuk a kinevezését 5 évre.

 

Dósa József polgármester: És, hogy ha jól olvastam ugyan így döntött a szülők munkaközössége is.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Igen, munkaközösség, munkatársak is javasolták, igazából mindenki. Jó munkát kívánunk.

 

Dósa József polgármester: Akkor közülünk van - e valamilyen hozzászólás?

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Én csak annyit szeretnék ehhez hozzátenni, hogy nagyon jó volt a pályázat, tehát jól összeállított pályázatról volt és nagyon jó volt az, amit még tegnap a pályázathoz elmondott, mert azzal gyakorlatilag kerekké, egységessé tette azt a fajta elképzelését, amit a pályázatban részletezett. Igazándiból azt sajnálom, hogy azt ebben a körben nem hallotta mindenki, amit a tegnapi napon elmondott. Szeretném hangsúlyozni azt, hogy mindenben, a pályázati felhívásban foglaltak szerint járt el és mindenben megfelel azoknak a feltételeknek, amiket a képviselő- testület a pályázati felhívásban támasztott.

 

Dósa József polgármester: Törvényességi oldalról rendbe van.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Nincs semmiféle gond.

 

Dósa József polgármester: Még esetleg, Szilvi, hogy ha van kedved, mi is szívesen meghallgatnánk, amit a Bizottságnak elmondtál.

 

Nagy Sándorné megbízott óvodavezető: Egy jó fél óra volt.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Egy fél óra biztos volt.

 

Dósa József polgármester: Mert biztos van neked is egy pár gondolatod ezzel kapcsolatosan.

 

Nagy Sándorné megbízott óvodavezető: Én elmondhatom még egyszer.

 

Dósa József polgármester: Ha nem is mindent.

 

Nagy Sándorné megbízott óvodavezető: Nyilván a felépítését azt olvastátok mindnyájan. Én annyit tettem hozzá a szakmai önéletrajzos részhez, hogy jó időben jártam most tulajdonképpen erre az egyetemre, mert a köznevelési rendszert most alakították át és most jöttek ki az új törvények és végrehajtási rendeletek, és mi ebből felkészítést kaptunk. Mi ott foglalkoztunk ezekkel az újfajta dokumentumokkal, az új eljárásokkal, úgyhogy túl nagy meglepetés most ilyen téren nem érhet engem, mert felkészítettek erre a sok változásra, meg én itt elmondtam a többieknek, nyilván Lajos tudja, velem tanulmányi szerződést kötött az önkormányzat.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Majd azt hagyd meg nekem. Jó?

 

Nagy Sándorné megbízott óvodavezető: Jó. Én támogatva voltam az önkormányzat részéről. A helyzetelemzésről szólva, ugye az látszik, hogy kívülről nagyon szépen fel van újítva az óvoda, most már belülről is nagyon jól haladunk. Hál istennek, én örülök neki, hogy minden önkormányzat és minden polgármester valahol a szíve csücskének érezte az óvodát, mert mindig áldoztak rá. Tehát nem mondhatjuk azt, hogy magunkra voltunk hagyva, ez így volt az előző ciklusban is, remélem, hogy a mostaniban is így lesz, hisz kívül- belül folyamatosan újulunk, viszont van még mindig tennivaló, de reméljük, hogy a költségvetés azért majd erre fog lehetőséget adni. A tárgyi és személyi feltételekről szólva ugye 4 óvoda pedagógus és 2 dajka dolgozik, ez a törvény által előírt létszám, kötelező létszám, tehát ennél kevesebbel nem is lehet. Ami nagyon jó dolog, hogy a 4 felső fokú óvoda pedagógus közül 2 szakvizsgával rendelkezik, az új kolleganő pedig, aki most szeptember 15-vel érkezett, ő gyógy testnevelő óvoda pedagógus szakképesítéssel rendelkezik. Tehát még úgy gondolom, hogy még mindenkinek van egy kis plusz képzettsége, nyilván az alap diplomáján kívül. A dajkák szempontjából is jól állunk hisz a törvény csak alapfokú végzettséget ír elő, tehát csak a nyolc általánost, amit én nagyon borzasztónak találok, de a mi két dajkánk érettségivel rendelkezik és az egyiküknek még dajkaképzőjük is van, tehát úgy gondolom, szakmailag mindenki megfelelő szinten van. A gyerekek, ugye 44 gyerekünk van jelen pillanatban, a helyük, ugye a férőhelyek az 50 lenne, tehát 50 gyereket tudunk most jelen pillanatban törvényesen fogadni, 44 van, 2 van még előjegyzésben, akik év közben fognak jönni, tehát úgy gondolom, a kihasználtság is viszonylag jó. 3 bejáró gyerek van jelenleg Kácsról, őket a Tibolddaróci Önkormányzat szállítja és a mi dajkáink kísérik. A pedagógiai munkánkról szólva, tegnap ugye elmondtam, hogy nem akárhogy dolgozhatunk, tehát egy kormányrendelet írja elő, hogy minek kell az óvodai programnak is megfelelni. Az országos alapprogramnak megfelelően, nekünk van egy helyi nevelési programunk, ez a tevékenység központú nevelési program. Ez szintén nem csak egy úgy hasra ütött program, hanem ezt annak idején, mi 2000-be adaptáltuk és helyi viszonyokra átdolgozva újra egy szakértői bizottság elé vittük, ahol ők ezt szak értették és így lehetett bevezetni az óvodába. Ez egy viszonylag jól összeállított program, most azt mondhatom már így a 15 év távlatából lassan, mert a tavalyi kormányrendelet újra kiadta ezt az országos programot és a mi programunk szinte 100%-ban megfelel neki, tehát minimális módosításokat kellet tavaly ősszel csinálnunk, úgy hogy úgy gondolom ez nagyon jól előre mutatott már akkor, amikor mi ezt bevállaltuk. A gyerekekről szólva ugye a gyermekvédelem terén, ezt is elmondtam tegnap, hogy most drasztikusan lecsökkent a hátrányos helyzetű gyerekek száma, de nem azért, mert ilyen jó körülmény között élnek a gyerekek, hanem annyira megszigorította a törvény, hogy kiket lehet ide besorolni, viszont a rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesülők száma magas, tehát a 44 gyerekből jelen pillanatban 20. Én ezt nem tartom egy reális számnak, ezt tegnap kifejtettem, hogy miért nem, de hát ez nem az én tisztem eldönteni, hogy miért. A következő a vezetői programomról szól, én ezt több pontban foglaltam össze, természetesen a pedagógiai munka, ami a legfontosabb. Én két területet emeltem itt ki: a környezettudatosságot és az anyanyelvi nevelést. Nyilván az egyik a jövőre mutat, a másik a jelenben van. Nyilván a környezettudatosság az egy égető probléma a mai világban, tehát minél koraibb életszakaszban kell a gyerekeket erre ránevelni, mert sajnos az emberiség saját maga teszi tönkre az őt körülvevő világot, tehát próbáljuk a mi gyerekeinket is erre ránevelni, hogy szeressék, tiszteljék ezt a környezetet, ami őket körülveszi. Pontosan ezért rengeteget vagyunk a szabadban, nagyon sokat sétálunk, kirándulunk és próbáljuk őket megismertetni a helyi viszonyokkal, a termőfölddel, a környezetünkkel, most ugye a szüreti időszakba kivittük a feldolgozóba őket, voltunk szüretelni, voltunk ugye a szántóföldi növények kapcsán ugye nálad kint a tanyán, de voltunk a Donátnál, hogy a helyi értékeinket is megmutassuk nekik és így próbáljuk őket egy olyan magatartásra nevelni, ami később már felnőtt korba hát ha önkéntelenül is előbújik belőlük. Az anyanyelvi nevelés az pedig a jelen égető problémája, sajnos nagyon sok beszédhibás gyerek van, és egyre több van, úgy hogy muszáj ezen a téren is előre lépnünk. Jelen pillanatban a 13 nagycsoportosból 8 jár logopédushoz 45 percig van kint a logopédus egyszer egy héten, borzasztóan kevés és csak a nagycsoportosokkal tud foglalkozni, úgy hogy ez nagyon- nagyon kevés. Ilyen területen jó volna, hogy ha valaki közülünk még bevállalna egy ilyen szakirányú képzést, nyilván egy ilyen nyelv és beszédfejlesztő pedagógus, nagy segítség lenne, ez biztos, hogy gyümölcsöző lenne hosszú távon is. A működést nyilván optimizálni kell, úgy gondolom most már jó volna egy stabil alkalmazotti kört létrehozni, nagyon sok változás volt a közelmúltban, nyilván ez rajtunk kívülálló okok miatt. Most úgy gondolom, hogy még ugye az egyik dajka nénink még elmegy nyugdíjba, reményei szerint, ha ezt a törvény majd megengedi, és akkor, ha jön még egy új dajka, akkor azt úgy gondolom, most már talán tudunk hosszú távon is egymásra számítani. Én úgy gondolom, hogy nagyon fontos az, hogy itt mindenki elkötelezetten végezze a munkáját és valóban hivatástudatból és hivatás szeretetből, tehát én nem rutinszerű munkavégzést várok el a dolgozóktól, nem csak azt, hogy most ez egy pénzkereseti lehetőség, mert a gyerekek között így nem lehet. Tehát nyilván ők egy rezdülésből érzik azt, hogy óvó néni mit szeretne, mit gondol, tehát minden problémát ajtón kívül kell hagyni és ott valóban csak 100% -ban rájuk koncentrálva dolgozni, és igenis mindenki pontosan végezze a munkáját, pontos munkaidőt tartson be, megfelelő adminisztrációs teendőket, ami nekünk is egyre nő, de mindenki pontosan lássa el, nyilván első körben nekem kell ezt mutatni a többiek felé, nem fogom tudni elvárni a többiektől sem, ha én magam nem csinálom ezt ugyanígy pontosan. Nyilván a feladatokat arányosan kell elosztani a kolleganők között is, nálunk azért a 4 emberre nagyon sok jut, tehát nem nagyon lehet variálni, hogy most kire mit, szinte mindenki mindent csinál, mert egyszerűen ehhez kevesen vagyunk, hogy most annyira szét tudjuk osztani a feladatokat, tehát itt muszáj mindenkinek egyenlő részben kivenni a munkából a részét. Az ellenőrzés, értékelés területe, azt tegnap is elmondtam, ez most egy nagyon fontos terület lesz a mi munkánk során, hisz a pedagógus életpálya modell bevezetésével mi be lettünk sorolva tavaly a pedagógus 1kategóriába. Ez azt jelenti, hogy minden pedagógus, akinek meg volt a felsőfokú végzettsége és meghatározott ideje dolgozott, ide került, de mi ebbe nem maradhatunk. A törvény előírta, hogy 2018-ig minősíttetni kell magunkat, egy minősítő eljáráson kell átesnünk, ez kötelező. Első körben ez nem sikerül,ez ingyenes, második körben fizetnünk kell, ha akkor sem sikerül, azonnali elbocsájtás vár mindenkire. Tehát ahhoz, hogy ezt a minősítő eljárást végig tudjuk csinálni, ehhez nagyon komoly dokumentáció szükséges, első körben a jelentkezés feltétele, most egy olyan száz oldalas portfólió. Tehát ezzel kell nyitni, hogy ezt fel kell tölteni az Oktatási Hivatal honlapjára, ha ők ezt megfelelően elbírálják és azt mondják, hogy oké, rendben van, mindenféle dolognak megfelel, akkor jön az, hogy kijönnek az Oktatási Hivataltól minket egy minősítő bizottság minősíteni, ennek tagjai egy köznevelési szakértő, nyilván a felsőfokú intézménynek a képviselője, nyilván nekünk egy óvónőképzőtől való tanár és az intézményvezető vesz részt ebben, és ahhoz, hogy ez a minősítő vizsga sikeres legyen, ahhoz az óvodának dokumentumokat kell adni, az ellenőrzésnek a dokumentumait. Ez nem csak a pedagógusnak az ellenőrzése, hanem az intézménynek az önellenőrző dokumentuma is, és nekünk jelen pillanatban ilyen ellenőrzési rendszerünk nincs. Volt a minőségbiztosítási rendszer valamikor 2008-ba, valahogy akkoriba vezették be, de 2013-ba ezt el is törölték. Nekünk innen kell indulni, tehát amit akkor elkezdtünk és akkor se nem nagyon csináltuk, mert megkezdtük, aztán kiderült, hogy mégsem jó a rendszer és el is halt, de onnan indulva nekünk ezt most ki kell dolgozni és valóban dokumentumokat kell felmutatnunk. A másik dolog pedig a tanfelügyeleti rendszernek a bevezetése a Kormányhivatal is úgy döntött, hogy a mi munkánkat ellenőrizni kell, úgyhogy 5 évente minden pedagógust, minden intézményvezetőt és minden intézményt külön leellenőriznek, úgyhogy erre is fel kell készülni, tehát úgy gondolom, hogy nekünk is meg kell kezdeni a SWOT  analízistől kezdve az önértékelő lapokon át, akkor a szülőknek a kérdőívvel való megkeresését, nyilván a fenntartónak is kell egy értékelő rendszert csinálnia, tehát úgy gondolom, hogy ez elég komoly munka lesz majd nekünk kidolgozni, és mindenkinek személyre szólóan kell gyűjteni ezeket a dokumentumokat, mert nem fogunk tudni utána mit bemutatni. A gyermekvédelem terét is én újra behoztam a vezetői programomba, nem csak a helyzetelemzésbe. Én itt nem igazán arra gondolok, hogy olyan nagy hátrányban lennének a hátrányos helyzetű gyerekeink is, mert azért itt nem a mélyszegénységből kell a gyerekeket kiemelni és arra a szintre hozni ahol a többiek vannak, hanem az eltérő családi neveléseket, a családi modelleket kell a mi nevelési stílusunkhoz közelíteni és ennek csak az az egy módja van, ha a családokat minél jobban bevonjuk az óvodai életbe, hogy lássák azt, hogy mi mit kérünk, hogyan csináljuk, mit szeretnénk elérni és ez által őket is közelebb hozni hozzánk. Jó volna szülői klubot indítani, ahol a nevelési tanácsadó szakemberek például akár kéthavonta megcsinálni, egyszer jönne a logopédus, egyszer jönne az óvodapszichológus, egyszer jöhetne egy fejlesztő pedagógus és akkor ő elmondaná, hogy milyen meglátásai vannak a szülőknek, ha esetleg vannak problémáik, fordulhatnának hozzánk. Jó volna még több közös programot csinálni a családokkal, ugye mi tavaly bevezettük a Márton - napozást, nagy sikere volt, akkor csináltunk Adventi munkadélutánt, jöttek, asztali díszeket készítettünk, kis kézműves dolgokat, utána azt egy vásár keretében árultuk, játékokkal együtt, összejött annyi pénz, hogy tavasszal el tudtunk menni kirándulni, és nagyon jó volt, hogy ott egy délután kötetlen formában a szülők beszélgetve dolgoztak, sok mindent megbeszéltünk, amit nem biztos, hogy évközbe meg tudtunk volna. Tavasszal volt ugye Nyuszi buli, jöttek Húsvétkor is, tehát igénylik a szülők azt, hogy bent legyenek az óvodában, nem csak egyszer egy évben a nyílt napon. Úgyhogy én most tervezem azt, hogy akár a gyereknapi rendezvényeinket is egy gyermekhétre kiterjeszteni és akkor a hét minden napján, amikor a szülők éppen ráérnek, vagy úgy gondolják, akkor bejöhetnek, lehetnek velünk, ők tornáztathatják a gyerekeket, mesélhetnek nekik és akkor egyrészt látják azt, hogy mi milyen munkát végzünk napközben, tehát jobban rálátásuk lesz arra, hogy mondjuk 24 gyereket milyen munka mozgatni és mondjuk egyöntetűen lekötni. Másrészt pedig nekik is egy élmény lesz az, hogy a gyerekek között, nem csak otthon az eggyel vagy a kettővel, hanem akár 24-gyel is milyen együtt lenni. Akkor nem is tudom, melyik területet hagytam még ki. A fejlesztési tervekről szólva, humán erőforrásra és tárgyi erőforrásokra lebontva írtam meg. Nyilván az, hogy mi magunk hogyan fejlődjünk, ez rajtunk múlik, tehát nem lehet mindig várni a kötelező továbbképzésekre, azt tudni kell, hogy 7 évente kötelező 120 órát teljesítenünk, ez már évek óta így van, most a harmadik ciklust kezdtük meg, ez már nem egy új dolog. Eddig elég magas áron voltak ezek a továbbképzések, a 30 órás képzés is 30 ezer forintnál kezdődött és innen csak a csillagos ég volt a határ, de a tavalyi évtől a Pedagógiai Intézet ingyenesen szervezi ezeket a továbbképzéseket, úgyhogy ezeket meg is próbáljuk majd maximálisan kihasználni, viszont érdekes dolog, hogy nekünk továbbképzési tervünk van, meg beiskolázási tervünk, egyik 5 évre szól, a másik 1 évre és csak azokat a képzéseket engedi meg, hogy ingyenesen végezzük, amit a fenntartó a továbbképzési tervben engedélyezett. Én annak idején megírtam az 5 éves továbbképzési tervünket, itt a fenntartó azt aláírta és most is mikor jelentkezünk, a fenntartónak még mindig egy pecséttel engedélyezni kell, hogy igen ez a továbbképzési tervben szerepel, csak abban az esetben ingyenes most is, egyébként fizetnünk kéne érte. Az önképzésre nagyon nagy hangsúlyt kell fektetnünk, meg a módszertani kultúrának a fejlesztésére, nyilván most már az internet világában mindenkinek lehetősége van arra, hogy kutakodjon, nézelődjön, új módszereket találjon, tehát tudják a munkatársak, van egy-kettő, ezt úgy szoktuk csinálni és én ezért nagyon haragszom, hogy ilyen nincs, hogy úgy szoktuk, mert amit tavaly csináltunk az már az idén nem biztos, hogy jó. Ami a tavalyi gyerekeknél lehetett, azt az idén nem, nyilván mindig más gyerek van, mindig a hozzájuk legmegfelelőbb dolgot kell megtalálni, úgyhogy igenis elvárom azt, hogy mindenki nézzen utána és próbáljon saját maga újítani a saját munkáján. Ugye nekünk is tematikus terveket kell írni, ütemtervet kell írni, megírjuk és ezt én minden év végén összeszedem és elteszem. Tehát nincs az, hogy most én előveszem, amit én tavaly lebontva megcsináltam, hogy január- februárba ezen a héten ez volt, nem. Az akkor az volt, azt eltesszük és ebben az évben megint írjon mindenki újat és gondolkodjon, hogy ne ugyanaz legyen. Nyilván vannak állandó témák, de minden témát meg lehet másfelől is közelíteni. A tárgyi fejlesztés az ugye megint egy olyan dolog, hogy a költségvetés nagy úr, tehát vannak olyan dolgok, amiket nagyon- nagyon fontos lenne megcsinálni, vannak olyanok, amiket kevésbé, most a szakkönyvtárunknak a bővítése vagy a diaképeknek a korszerűsítése nem egy olyan nagy összeg, viszont nagyon fontos lenne, mert mikor közlekedési eszközökről beszélünk és mondjuk mentőautó és társai, és amikor még a Nízás mentőautó van a diaképen és a gyerekek csodálkoznak, hogy ez mi, meg a régi faros Icarus busz, a gyerekeknek ez az autóbusz és csodálkozik, amikor sétáltunk, akkor a sárga volt itt, tehát ezeket jó volna egy korszerű dologra kicserélni. Nyilván az épületen is van még felújítandó dolgok, a tetőcsere az majd aktuális lesz egyszer, az egy nagy összeg, de én már mondtam Józsinak, hogy a kéményeket nagyon jó volna, meg a kéménykiállókat visszabontani, mert most már nagyon tönkre vannak menve és, ha egy szél ráborítja a tetőre, akkor valóban tetőt kell cserélni és ahogy tegnap mondtam, a belső felújítások közül leginkább a mosogatónak a felújítása lenne a fontos, mert az, hogy nem szép, meg balesetveszélyes, az is nagy dolog, de hogy az ÁNTSZ büntetni fog érte, az is biztos, mert már többször írásba, jegyzőkönyvbe adta, hogy ezt meg kell csinálni. Vannak még egyéb ötleteim is nyilván, ami megint egy kicsit rajtunk múlik óvodapedagógusokon, ilyen lenne az évkönyv, amit meg lehetne csinálni, akár csak próba jelleggel, de ezt is akkor szeptembertől elkezdeni és akkor végigfényképezni az egész évet, tehát én nem kifejezetten az ünnepségekre gondolok, mert most ballagás volt nálunk vagy anyák napja, mert akkor egyébként is rengeteg videó és fénykép készül, hanem, ami napközben bent folyik. Akár egy tornáról, akár mondjuk, hogy önkiszolgálás terén hol állnak a gyerekek, biztos, hogy szívesen látnák a szülők, mondjuk egy nutellás kenyeres tízórai után a kiscsoportot, amikor fültől- fülig mindenki maszatos, hogy ők éppen ezen a szinten hol állnak és akkor pár mondatos kis rövid kísérőszövegekkel ezt összefűzni, információhordozó is lenne, lehet, hogy egy kis bevételünk is lenne belőle, vagy a szánkódomb, ugye itt vagyunk falun vagyunk, milyen jó lenne szánkózni, nem tudunk hová menni. Tehát hova vigyem ki őket szánkózni, ahol nem fő útra csúszik ki vagy nem forgalmas útra, ott van hátul a kihasználatlan rész, három pótkocsi, akár az árokból kiszedett hordalékföld, szülőkkel elegyengetnénk és kész, meg van oldva a csúszkálás, nyilván nekünk nem a sóbányai szánkódomb kellene. Tehát ilyen apróságok, aminek nyilván van anyagi vonzata, de úgy gondolom, hogy inkább csak akarat kérdése.

 

Dósa József polgármester: És az óvodakertet hová gondoltátok?

 

Nagy Sándorné megbízott óvodavezető: Nem kifejezetten olyan óvodakertre gondolok én, mint ami otthon van nekünk kert. Erre is volt azért már próbálkozás, hogy óvodakert és végül a dajka nénik kertészkedtek bőszen, mert a gyerekek nem, hanem én olyanra gondoltam, mint a melegágyak vagy akár egy raklapnyi terület is, 3- 4 raklapot letenni egymás mellé, azt megtölteni földdel és akkor az a föld fölött van, a gyerekek körbe tudják járni, körbe tudják állni és csak ilyet, hogy sárgarépa, hagyma, paprika, paradicsom, aminek ők a termését élvezni tudják. Tehát amivel nem az van, hogy valóban effektíve úgy kell nekik kapálni, mint mondjuk, otthon kapálunk, de mégis a termőföld szeretete, a biotermékeknek, meg egyáltalán az, hogy valamit csinálok, aminek a hasznát, azt én élvezem, biztos, hogy nekik is jobban fog esni, hogy ha most onnan kihúzunk uzsonnára 10 hagymát és azt eheti meg. Tehát ezt is oda akár az udvarra, az udvar hátsó részére, megoldható lenne. Nyilván nem olyan kertre gondolok én, ami egy hatalmas nagy területen van, mert azt nem tudjuk, különösen a gyerekekkel, rendbe tartani. Hát röviden ennyi, de kérdezzetek.

 

Dósa József polgármester: Köszönjük szépen. Lajos bá?

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Rövidítettünk.

 

Dósa József polgármester: De Lajos bá, érdekli a falut, szívesen meghallgatják vagy elolvassák.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Én nagyon szívesen elolvastam azt, amit Szilvi a pályázatában leírt, ennek a 80%-a benne van abba az anyagba szerintem, amit most elmondtál, gondolom, hogy azért lett föltéve az internetre, hogy el tudjuk olvasni, jó volt a kiegészítés, lett volna, azzal rövidebb lett volna, teljesen mindegy, messzemenően támogatom a kinevezésedet, annál is inkább, hogy azért az előző önkormányzatnak volt egy olyan elképzelése, azért mondtam, hogy hagyd meg nekem légy szíves, azt, hogy itt élő, itt lakó, abban az intézményben dolgozó emberek kerüljenek felsőbb vezetői pozícióba, ne pedig máshonnan kelljen ide hoznunk gyerekek közé, most konkrétan az óvodáról van szó, de volt itt más jellegű pályázat is, amikor azt mondtuk, hogy próbáljuk meg helyből megoldani ezt a dolgot és ezt az előző önkormányzat nyilván készséggel bevállalta az iskolába, innentől kezdve meg én azt mondom, hogy messzemenőleg támogatom még egyszer, a 22-es oldalt viszont be kellett volna szkennelni, hogy tisztába legyünk azzal, hogy mi lett elküldve. Tessék megnézni, ennyi. De nehogy sértésnek vedd, de kimaradt.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Ez van a 22-es oldalon.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: De Sándor, ne már, nem azért mondtam, ki maradt valami miatt, nincs probléma. Tudomásul van véve, nincs ebből gond.

 

Dósa József polgármester: Valakinek valamilyen hozzáfűzni valója?

 

Markó József Csaba települési képviselő: Amit megkaptunk, abba benne volt.

 

Dósa József polgármester: Nekem is meg volt egyébként.

 

Novák Sándor települési képviselő: Nekem is meg van.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Akkor az én gépem biztos rossz. De most nehogy ebből csináljunk problémát, nem azért mondtam, csak azért mondtam, hogy el lett olvasva, Szilvike most elmondta itt végig, meg el is olvastam.

 

Nagy Sándorné megbízott óvodavezető: Én próbáltam röviden, így van.

 

Dósa József polgármester: Köszönjük szépen, nagyon körültekintő és mindenre kiterjedt. És akkor felolvasnám ezt a határozati javaslatot és akkor szavazunk róla, hogy ha másnak nincsen hozzáfűzni valója.

 

Ezt követően a Képviselő - testület, a polgármester javaslatára, a jelenlévő és a szavazásban is résztvevő 6 tagja minősített többségű szavazatával - 5 szavazattal, ellenszavazat nélkül, 1 tartózkodás mellett (Nagy Sándor alpolgármester)- meghozza a következő határozatát:

 

Tibolddaróc Község Önkormányzata

Képviselő - testületének

32/2014. (X.30.) Kt. határozata

 

 

Tárgy: Tibolddaróci Óvoda óvodavezetői álláshelyére szóló magasabb vezetői

             megbízás adása.

 

Tibolddaróc Község Önkormányzatának Képviselő - testülete - a Tibolddaróci óvoda fenntartójaként - a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Nkt.) 83. § /2/ bekezdése f) pontja szerinti munkáltatói jogkörében, öt évre szóló, magasabb vezetői beosztásnak minősülő, óvodavezetői megbízást ad Nagy Sándorné (sz.: Földi Szilvia, Mezőkövesd, 1968.04.22., a.n.: Hajdu Gizella)  3423 Tibolddaróc, Malom út 3. sz. alatti, óvoda - pedagógus foglalkozású közalkalmazott részére, a Tibolddaróci Óvoda vezetésére - 2014. november 1-étől 2019.augusztus 15-ig.

 

A Képviselő- testület Nagy Sándorné óvodavezető illetményét és magasabb vezetői illetménypótlékát a Kjt. és a végrehajtására kiadott 326/2013. (VIII.30.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései alapján - az alábbiak szerint állapítja meg:

 

-          Nkt. 7. sz. melléklete szerintigarantált illetmény 273.487.- Ft/hó

 

-          magasabb vezetői illetménypótléka 66.300.- Ft/hó

 

kereset összesen: 339.787.- Ft/hó kerekítéssel mindösszesen: 339.800.- Ft/hó.

 

A Képviselő - testület felkéri és felhatalmazza a polgármestert a határozat végrehajtásához szükséges intézkedés megtételére.

 

Határidő: 2014. november 1.

Felelős: Dósa József polgármester

 

Dósa József polgármester az óvodavezetői illetmény kapcsán megjegyzi, hogy az a jogszabály által kötelezően előírt minimális összegben van megállapítva, ezt az illetményt kell adni egy ilyen vezetői álláshoz.

 

Nagy Sándorné megbízott óvodavezető: Köszönöm szépen a bizalmat.

 

Dósa József polgármester: Együttműködésünket a közös, jó munka reményében folytatjuk.

 

2.) Önkormányzati tulajdonú földterület értékesítésére vonatkozó ajánlat, kérelem elbírálása.

     Előadó:Dósa József polgármester.

 

 /az ajánlatot tartalmazó kérelem jkv.-hoz másolatban csatolva van/

 

Dósa József polgármester: Önkormányzati tulajdonú földterület értékesítésére vonatkozó ajánlat, kérelem elbírálása. Ugye ezt is szétküldtük, nem tudom, ez működhet- e így, hogy kiküldjük interneten az anyagot.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Nem.

 

Dósa József polgármester: Nem?

 

Novák Sándor települési képviselő: Nálunk se mindig biztos az internet.

 

Dósa József polgármester: Mert így pénzt takarítanánk meg. Azért kérdezem, mert ezt sem beszéltük még meg.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Nyugodtan felvetheted a témát, én mondanám is. Kijön egy levél, amiben meg van határozva az ülésnek az időpontja, benne vannak a napirendi pontok, meg van mellette valami, ami volt mellette, de most is itt van a két lap, utána jön az e-mail, amiben hasonló dolgok jelennek meg kétszer és még mindig nem tudjuk, „hány éves a kapitány”? Erre én azt mondom, tehát kijött egy olyan anyag, amiből van egy kérelem, van egy helyrajzi szám, engem a tulajdoni lap nem érdekel, mert a tulajdoni lap az biztos, hogy az önkormányzat tulajdona, mert másképp szóba sem jöhetne egy ilyen.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Nem biztos, volt már rá példa.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Józsi, meghallgatol?

 

Dósa József polgármester: Így van, teljesen igaza van Lajos bának.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: De még mindig nem tudom, hogy hol van ez a terület. Tehát ez egy semmit mondó dolog, és hiába próbálják meg ezt így interneten elküldeni, egy az, hogy nem is nézi mindig azt az ember, tehát most, hogy elküldték egy héttel ezelőtt vagy másfél héttel ezelőtt az óvodavezetői pályázatnak az anyagát, ez így rendbe van, mert azért másfél héten keresztül valószínű, hogy rá fog nézni az ember, de én annak lennék a híve, hogy ha ide beülünk, akkor legyen belerakva abba a csomagba, amit kiküldenek a képviselő - testületi ülésre, az ami abban az ügyben érintett, és véletlenek mindig vannak, ezt mondtam a Jegyző Úrnak is, az egy más téma, az majd menet közben még ide csatlakozik a dologhoz. De ha konkrétan ki van írva valami egy meghívóra, akkor az legyen kiborítva, magyarul.

 

Dósa József polgármester: Tehát egyébként minden fent volt a neten, tehát hamarabb nem tudtuk volna elküldeni levélben sem.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Én nem problémázok, tehát én elmondtam a véleményemet, hogy ez így volna jó.

 

Dósa József polgármester: Van - e valakinek, akinek gond ez, hogy papír alapon kell, hogy megkapja ezeket az anyagokat, nyilván egyszerre fogjuk tudni kivinni, mert az butaság volna, hogy minden egyes levéllel külön szaladgálunk. Így hamarabb hozzájut egyébként az információhoz az ember, mert mihelyst mi megkapjuk és olyan volumenű ügy, hogy ezzel foglalkoznia kell majd a következő testületi ülésen.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Nincs probléma belőle, tehát el lehet küldeni, de akkor valamilyen jelzéssel kellene élni, hogy az anyagot megkapjuk.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Kísérőszöveget hozzáírni.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Igen. Magyarul ennyi.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Egy magyarázó szöveget, ha indokolt, feltétlenül.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Ha a levelet megkapjuk akkor ugyanazt beszkennelve az interneten is megkapjuk, beszkennelve ugyanazt megkapjuk csatolmányként, teljesen mindegy. Szerintem legyen az, hogy ki kéri csak e-mailbe, ki kéri papír alapon és akkor nincs vita.

 

Dósa József polgármester: Spórolás szempontjából akartuk ezt így.

 

 Pribéli Csaba György települési képviselő: Ketten kérik papír alapon.

 

Novák Sándor települési képviselő: Nem, legyen e-mailbe, jó az úgy.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Nem. Sándor, neked?

 

Nagy Sándor alpolgármester: Nekem tökéletes az e-mail.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Nekem is tökéletes e-mailbe, akkor még majd Bélát meg kell kérdezni.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Még egy felvetésem van, egy nagyobb át fogó erejű dologról akarunk itt beszélni, nincs előttem a papír, nincsen itt a laptopom, most akkor miről fogunk vitatkozni? Bocsánat, Jegyző Úr szeretném, hogy ha megerősítenél.

 

Dósa József polgármester: De ha odafigyelt volna Lajos bá, én pont ezt mondtam, hogy itt az anyag, tehát mindig elő tudjuk venni, akár éppen ezt a Szilvinek az anyagát, tehát fel lehet lapozni, hogy láttam az interneten, hogy a hatodik oldalon, megjegyzem magamnak és akkor ezzel nem értek egyet, odaadom a kezébe, feltetszik olvasni. Én azt gondolom, hogy ez járható út, én ezt el tudom fogadni saját részről, de nyilván, hogy ha ezzel nem ért valaki egyet, akkor annak ki fogjuk küldeni papír alapon a teljes anyagot.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Kinyomtatja magának, aki akarja, én kinyomtatom magamnak azt az oldalt.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Nyilván Lajosnak most ez kimondottan jobb lenne.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Sándor, még mielőtt mondanál bármit, ne próbáljátok rám fordítani ezt a dolgot.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Meghallgatnál?

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Meg foglak hallgatni, persze. Én ezt már az előzőekben is mondtam, hogy volt, amikor bejöttünk ide és ki volt nekünk rakva 10- 12 lap és akkor ilyenkor ültünk le azt nézni, hogy most mi van?

 

Nagy Sándor alpolgármester: De most akkor ez így nem jobb, hogy megkapja mindenki otthon interneten?

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Most mit kaptam meg konkrétan ebben az esetben?

 

Dósa József polgármester: Hát, amit itt is beszéltünk, ugyan ezt kapta meg.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Azért mondom, ha végig hallgatnál kapitány, akkor elmondanám neked, hogy azzal értek egyet, amit te most el akartál ezzel kapcsolatban mondani, hogy jó lett volna, ha kaptunk volna mellé egy szöveges magyarázatot, hogy mondjuk, ez a terület hol van, nem pedig mondjuk a 018/26, akkor ennyi.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Erről beszélünk.

 

Dósa József polgármester: Egyébként itt van, készültünk erre is, csak nyilván ezt sem tudjuk mindenkinek kiküldeni, tehát készültünk, hogy hol van, meg tudjuk mutatni.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Persze, hiába nézzünk a térképnek ezt a szelvényét, akkor sem tudjuk.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: De elmagyaráztuk volna.

 

Dósa József polgármester: Le lehet ezt írni, nyilván egy picivel plusz munka lesz, akkor erre majd figyelünk, hogy legközelebb, ami nem egyértelmű azt megmagyarázzuk.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Ezzel kapcsolatban csak annyit szeretnék mondani, hogy nyilván tiszteletbe kell tartani minden egyes képviselőnek a kérését, tehát, hogy ha bárki azt kéri, hogy ő nyomtatott, írott formába kapja meg, akkor ki fogjuk neki küldeni, mert ő így tartja jónak, fontosnak, a lényeg az, hogy képbe legyen.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Gyengébbnek.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Azt nem mondtam, hogy gyengébb, nem, egyáltalán nem. Nagyon sokszor lehet gond az internettel is, az átvitellel is, akármivel, és az pedig teljesen jogos észrevétel, hogy könnyebb úgy megtárgyalni az adott témát a képviselő- testület ülésén, hogy az írott formában az anyag ott van és a képviselő a vita közben is nézni tudja. Tehát ez teljesen jogos észrevétel.

 

Dósa József polgármester: Mondom, akkor most beszéljük meg, hogy ki kéri ezt, hogy papír alapon hozzá kiküldjük. Sándor, akkor te örülnél ennek, ha papír alapon kapnád meg az anyagot és nem interneten?

 

Novák Sándor települési képviselő: Ha nem gond, akkor szerintem is jobb volna.

 

Dósa József polgármester: És akkor Lajos bá, ő az, aki szeretné még.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: A költségvetési dolgokat is, akkor interneten lesz kiküldve.

 

Dósa József polgármester: Egyébként utoljára interneten volt kiküldve a költségvetési dolog is.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Maradjunk annyiban, hogy a titkos, bizalmasat, azt papír alapon, zárt borítékba mindenkinek, ami nyilvános azt pedig e-mailbe.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Egyébként jogos ez is.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Akkor Jegyző Úr, egy költségvetési anyagot internetről le lehet követni itt, hogy beszélgetünk róla.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Hát, ha a laptopod itt van és nézed közben, akkor igen.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Ha én bele akarok szólni egy anyagba, valószínű, kinyomtatom magamnak otthon.

 

Dósa József polgármester: De nem mindenki tudja kinyomtatni.

 

 Dr. Molnár Sándor jegyző: Azért mondtam én azt, hogy sokkal jobb, hogy ha ott van a képviselő előtt és vita közben nézni tudja.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Egyébként itt van, ha közelebb jön, akkor megmutatom, de ezen érthetőbb, a fotón jobban látni.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: De nem kérem, hogy közelebb menjek, meg nem kérem, hogy megmutasd, hanem meg kell mondani, hogy hol van, nekem nem kell mutogatni.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Csak, ha megmutatom, akkor nem kell magyarázni 5 percig.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Hol van Csaba?

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Megmutatom.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Ne mutasd meg. Hol van?

 

Dósa József polgármester: Bükkábrány határán van.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: A Bükkábrányi tanya, nem Bükkábrány, bocsánat, az Ábrányi tanya, az tudja, hol van?

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Ti biztos jobban tudjátok, én odáig, Tizedes tanya.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Ábrányi tanya után.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Jó.

 

Dósa József polgármester: Még attól lentebb.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Az Ábrányi tanyával szembe levő domboldalról van szó.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Bükkábrányi külterülettel határos. Ezt kell elmondani.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Mutatom. Bükkábrány, Daróci út, Ábrányi tanya és itt van, ahol sárga.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: El lehet mondani szavakkal is, de aki vizuális típus, az természetesen ezen jobban látja és követheti az egészet.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Így egyszerűbb megmutatni.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Én meg megkerestem hozzá a kőnyomatost, de az egy kicsit nehezebb.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Az nehezen érthető.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Érthető az is, ha valaki sokat olvas térképet.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Nehezebb elhelyezni a térben.

 

Dósa József polgármester: Az a lényeg, ez egy 3 aranykoronás terület, tehát egy nagyon pici, a környéken nincs saját területünk.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: De van.

 

Dósa József polgármester: De közvetlen mellette nincs területünk. Akkor vagy hozzávásárolunk, vagy pedig ezt a 2000 m2-t....

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Van, mert ezek a területek mind ott vannak a környékén.

 

Dósa József polgármester: Itt az a lényeg, ez egy vékonyka csík.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Igazándiból egy nadrágszíj parcelláról van szó.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Kiesik a területünkből, nem foglalkozik vele senki.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Ez nem érinti ezt a részt, ahova a szennyvizes....

 

Dósa József polgármester: Nem, ez a patakon túl van.

 

Nagy Sándor alpolgármester: A fölső vonalán?

 

Dósa József polgármester: Igen. Azt is tudni kell, bár azt nem hoztuk be, a Jakab Jani segített nekünk, van egy olyan kormánytörekvés, hogy ezeket a zárt kerteket, illetve most már minden területet, már most végig mentek a szántóföld, zárt kert részén.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: A zárt kert kategória most meg is szűnt most, állítólag.

 

Dósa József polgármester: Most kezdik elővenni őket, és a hasznosítási kódot nézni, megfelel- e a helyes gazdálkodás gyakorlatának. Most ezt adták ki nekik, hogy ezt végig kell és rengeteg zárt kertje van az önkormányzatnak. Úgy hogy várhatjuk azt, hogy majd bennünket is jönnek ellenőrizni és akkor büntetnek, mert azok a területek nincsenek rendben. Tehát erről kell nekünk döntenünk, hogy 5.000.- Ft-ért/ aranykoronáját szeretnénk - e eladni vagy sem. És elmondtuk, hogy Bükkábránnyal határos területen van, mellette közvetlen nincs, ha esetleg össze tudnánk vonni és értelmes parcellát tudnánk kialakítani vagy hozzávásárolnunk kéne, vagy pedig ettől megválni az én véleményem szerint, mert ezt nem fogjuk tudni hasznosítani.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Ez egy ilyen gazos, bokros terület, amit megkaptunk anyagot abban szerepel?

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Szerepel benne, mert megnéztem.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Mennyi a piaci ára a földnek?

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Az én véleményem az, egyébként három éve itt voltam hasonló kéréssel, elutasította a testület, te benne voltál, pont te mondtad azt, hogy termőföldet ne adjon el az önkormányzat.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Szántóról van szó.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Ezt te mondtad.

 

Dósa József polgármester: Én tudom Csabi.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Ez 2000 m2, 3,3 aranykorona, ott 23 helyrajzi számon van 25 aranykorona csak, hogy érzékeltessem a kettőt, de azt mondod, hogy mellette, nincs mellette, egyik mellett sincs semmi.

 

Dósa József polgármester: Itt össze lehet vonni.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Nem lehet.

 

Dósa József polgármester: Figyelj, veletek biztos meg lehetne egyezni, mert ti sem örülnétek, ha egy kockát kikockáznánk.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Ez az én véleményem.

 

Dósa József polgármester: Jó, rendben, mindenki mondja el a véleményét, aztán közösen döntsünk.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Te mondtad, hogy szántóföldet ne adjon el az önkormányzat.

 

Dósa József polgármester: Persze, mert azt lehet használni, össze tudjuk cserélni, de erről beszéltünk, nem, hogy össze kéne akkor cserélgetni.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Ezt is bérbe ki lehet adni 10 évre.

 

Dósa József polgármester: Csabi, akkor ki kell adni 10 évre, csak én attól félek, hogy a következő lépés az lesz, hogy erre felszólítanak bennünket, hogy hasznosítási módnak megfelelően hasznosítsuk vagy adjuk oda bérbe, tehát itt ilyen lehetőség is van. Én is kaptam olyan levet, amiben felszólított a Földhivatal, hogy hasznosítás módszere, sőt büntetést is, rendbe kell rakni, tehát ez most valós veszély, hogy a Földhivatal ebből akar pénzt csinálni.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Nem értem, hogy a művelési ágat mire szeretné változtatni.

 

Dósa József polgármester: Kicsoda?

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Szántóról erdőre, nem, vagy mire?

 

Dósa József polgármester: Persze, már be van erdősítve, az minket nem érint.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Ha már erdőként van, akkor nekünk azt csak át kell változtatni.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Mert akkor meg nekünk kellene kérni a művelési ágváltozást és akkor lenne erdőnk.

 

Dósa József polgármester: Meg akkor ki kéne mérnünk a négy pontját, az megint 20.000.- Ft, a művelési ágváltozásnak a kérése az 26.000.- Ft, akkor az már 46.000.- Ft és akkor ebből fát valószínű, sosem lehet kivágni fát, mert az erdészeti szakhatóság nem hagyja.

 

Nagy Sándor alpolgármester: 2000 m2 1900 valamennyi, nem?

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: 1944.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Szabad szólnom?

 

Dósa József polgármester: Mindenkinek szabad.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Két földműves beszélget, és rövidítettünk a képviselő- testületi ülésen.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Azt nem mondta senki se, hogy rövidítettünk.

 

Dósa József polgármester: Lajos bá, vélemény.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Oké, de ketten beszélgettek, nem vetted észre.

 

Dósa József polgármester: De meghallgatjuk Lajos bát is.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Nekem nincs különösebb hozzáfűzni valóm.

 

Dósa József polgármester: Tehát most itt az egyik vélemény az, hogy nem szabad földet eladni.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Ez a te véleményed volt 3 évvel ezelőtt.

 

Dósa József polgármester: Csabi, még egyszer mondom más itt a kenderföldben egy föld, meg más ott lent az Ábrányi határszélen egy csík, ami nem is szántó, ez pedig szántóként van most is művelve és tulajdonunkba van. Én azt gondolom, hogy veletek is meg lehet beszélni, nektek is ez a cél, hogy összecserélni, hogy 1 hektár egybe legyen és azt be lehet vonni közmunkaprogramba, ott nem hiszem, hogy bármilyen programba be tudjuk azt a 2000 m2-t vonni úgy, hogy azt sem tudjuk, hogy ki kell méretni, úgy, hogy valószínű, hogy erdőként van minősítve, nekünk 26.000.- Ft-ba kerül átminősíttetni, itt meg csak esetleg veletek kell egy megállapodást, kötni, hogy adjátok ide azt az 1 hektárt haszonbérletbe.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: 102/24.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Mit jelent az, hogy 102, mert most lehet, hogy megint buta vagyok, de 0102.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Igen, azt akartam mondani.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Nem mindegy.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Tudom.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Én értettem.

 

Dósa József polgármester: Akkor én most szeretném megkérdezni mindenkitől, hogy mi a véleménye ezzel kapcsolatosan. Eladjuk, vagy nem foglalkozunk ezzel a dologgal és akkor marad minden úgy, ahogy volt vagy éppen kiméretjük, megnézzük, és akkor magunknak kezdjük el művelni. Ezek a lehetőségek. Nem kell ezt eladunk, ez egy ajánlat, vagy elfogadjuk vagy nem. Az én véleményem az, hogy ez egy értéktelen föld ilyen szempontból, tehát ott mi termelni az életben sem fogunk, mert ha volna még 4 mellette, összevonnánk, akkor azt megérné ki méretni és az erdőt is takarítani, de így én nem nagyon látom ennek jövőjét.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Mennyi fa van rajta most.

 

Dósa József polgármester: Nem tudom Józsi, azt nem néztem.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Az a baj, hogy nem volt ma időm megnézni.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Nem azért, csak hogy ha el akarjuk adni, akkor előtte kivágni a fát.

 

Dósa József polgármester: Ez nem így működik, nem azt vágsz ki amit akarsz.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Szántóföldként van most minősítve.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Itt az erdőtérképen már erdő van.

 

Dósa József polgármester: A következő az lesz, hogy az ilyen területeket, felszólítanak bennünket és megbüntetnek, ha nem minősítettjük át. Nem csak bennünket önkormányzatokat, bárkit, mindenkit.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Azt tudom mondani, hogy az önkormányzatnak a gyakorlatában eddig egyetlen egyszer volt erre példa, hogy volt egy külterületi föld, ami részben beerdősült, nem is tudom, hogy gyep volt- e, rét vagy szántó, és akkor kértük a művelési ágnak a változtatását és akkor a Földhivatal mondta, hogy az erdészeti hatóságtól először igazolást kellett beszerezni arról, hogy ez tényleges állapota alapján erdőnek minősül- e vagy sem, mikor ez megtörtént, akkor ezt megküldtük a Földhivatalnak és utána ők hozták erről a határozatot vagy végzést, már most hirtelen nem tudom, amelyik arról szólt, hogy erdőművelési ágba került az a földterület, amelyik ténylegesen erdősült. Itt nem valami értékes, őshonos fafajtára kell gondolni, hanem ezek általában leghamarabb az akáccal szoktak erdősülni.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Mi a piaci ára ezeknek a területeknek.

 

Dósa József polgármester: Én 23.000.- Ft-ért is veszem aranykoronáját, itt 5.000.- Ft-ot ajánlanak.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Én a kenderföldön 10.000-ért veszem, mert az apróbb, azért mondom, mi a piaci ára.

 

Dósa József polgármester: Ezt az gondolom, se a szántóhoz, se a kenderföldhöz nem lehet hasonlítani.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: De a kenderföldhöz lehet, mert hasonló apróságú és hasonlóan elhanyagolt terület volt az is.

 

Dósa József polgármester: Dehogy volt az elhanyagolva.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Kökényes meg akácfa még mindig van benne.

 

Dósa József polgármester: Mindegy, döntsünk, csak utána vállaljuk a következményt, mikor oda kell menni és ki kell mérni, ki kell takarítani stb., mert előbb - utóbb utol fog bennünket is érni és nem csak ez a terület, hanem az összes többi.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Én azt mondom, most nyilván kaptunk egy árajánlatot ezzel kapcsolatosan, hogy 5000.- Ft, fölsorolva egy halom költség, ami most vagy minket terhel vagy nem.

 

Dósa József polgármester: Minket nem terhel.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: A vevőt terheli.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Az odáig rendben van.

 

Dósa József polgármester: Később terhelhet.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Beszélgettünk róla, legalább fussa ki a hangosunkat, én azt mondom.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: 10.000.- Ft/aranykorona.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Fussa ki legalább a hangos hirdetőnket, ami olyan 31.000.- Ft körül nézett most a Csaba dolgot, aztán mondani kell neki, hogy ennyi, ha kell, kell, ha nem, nem, ez az én javaslatom. Nyilván nem vagyok tisztába azzal, hogy milyen aranykoronás árak vannak, nyilván Tibolddaróc területén változik.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Most mondtunk kettőt.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Én azért mondom, hallottunk kettőt, hallottunk 23-at, 10-et a kenderföld környékén, hallottunk ott egy ajánlatot 5000-ről, megveszi a saját nevén, átadja nekünk, visszaigényli az áfáját, mint vállalkozó, mi is jól jártunk, szerintem ő is, talán, nem tudom.

 

Dósa József polgármester: Egyébként az tény, hogy az első ajánlatot, mindig azt szokták mondani, hogy nem illik elfogadni.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Akkor 15.000.- Ft/aranykorona és lehet alkudni.

 

Dósa József polgármester: Józsi, az eszméletlen ár egy ilyen területért.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Figyelj, ha meg akarja venni, most nem ez lesz a költség, hogy aranykoronájáért 15.000.- Ft.

 

Dósa József polgármester: Nem fogja nagyon akarni megvenni. Jó, akkor azt mondjuk, hogy ez az ár az nem kielégítő, adunk egy 15-öt, 10-et, mennyit?

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: A 15 az sok egyébként most így, tapasztalatból.

Nagy Sándor alpolgármester: Azért mondom, megduplázzuk az ő általa ajánlott aranykoronás árát, majd mond rá valamit.

 

Dósa József polgármester: Jó, hát akkor írunk egy levelet, majd én beszélek vele.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: El lehet mondani szóban is, meg írhatunk is.

 

Dósa József polgármester: Tehát akkor valakinek még hozzáfűzni valója? Akkor egy 10.000.- Ft-ra megajánljuk, hogy annyiért eladjuk, hogy ha ez neki jó? Rendben van, aki a 10.000.- Ft-tal egyetért, az kérem, kézfelemeléssel jelezze.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Én tartózkodom.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Lajos?

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Meg én is tartózkodom. Nem ismerem a területet, nem láttam, nem akarom magyarázni tovább.

 

Dósa József polgármester: Négyen egyetértünk, és két tartózkodás mellett elfogadtuk.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Holnap kimenjünk?

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Csaba, ne tedd már most ilyen bohózatnak ezt a dolgot.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Reggel megyek arra, Isten bizony ma is le akartam menni csak nem volt időm lemenni, megnézni, mert ott voltam tőle 500 méterre.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Hajszálpontosan emlékszem rá, amikor te az 5900 m2 körüli kenderföldet kérted az önkormányzattól, nem adta el az önkormányzat, megtartotta magának, most jelen pillanatban béreled az önkormányzattól, úgy ahogy mondtad az elején.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: A m2 nem stimmel, 21 aranykorona, 23 helyrajzi számon.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Most ne is kapaszkodj bele, hogy én mit mondtam, hogy 5900 vagy 5000 m2, teljesen mindegy.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Csak, hogy pontosan beszéljünk róla.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Akkor majd megnézem pontosan, jó? Akkor is azt mondtuk, hogy nem, azt se tudtuk, azt mondtuk, hogy az önkormányzat ne adja el, meg kell nézni, hogy mi ez, ha valakinek nem ér ez semmit, akkor nem kapaszkodik bele, ha ér valamit, akkor meg nem biztos, hogy 5.000.- Ft-ot vagy 10.000.-et ér. Erre ez az én véleményem.

 

Dósa József polgármester: Jó, rendben van, köszönöm, tehát akkor a 10.000.- Ft-ot megajánljuk neki és akkor Ő majd eldönti, kell - e neki ezen az áron.

 

3.) Indítványok, javaslatok.

 

Dósa József polgármester: Nekem volna egy pár, nem javaslatom, csak megjegyzésem. A Kuncsik Doktor Úr november 1-jén lesz 40 éve, hogy itt praktizál nálunk, szeretnénk neki egy Emlék délutánt, már a Szilvivel is beszélgettem, az Igazgató Asszonnyal is beszélgettem, egy rövid műsor, amit az Idősek napján is előadtak a gyerekek, hogy csak átismételni kelljen, külön készülni ne kelljen, egy állófogadást, szerintem a volt polgármesterek, a jelenlegi képviselők, közeli kollégák, a sályi doktornő, az ábrányi doktornő, meg a két fia meghívásával, meg a védőnő. Hogy ha ezzel egyetértenénk, akkor ezt mi megszerveznénk, amikorra a gyerekek ezt be tudják tanulni, valamelyik hétköznap délután. Van - e valakinek ez ellen valamilyen ellenvetése? Egyetért - e ezzel mindenki? Megcsinálhatjuk akkor, nem hiszem, hogy olyan nagyon sok pénzbe fog kerülni, szerintem megérdemli, nyilván valamilyen emléktárgyat vagy valamit.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Meghívottaknál, most még azon gondolkozom, akkor kivel is kezdett, talán Palotás Jutkának az anyukája volt.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Pannika nénivel, igen.

 

Dósa József polgármester: Meghívni, akik mellette voltak asszisztensek.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Kásáné, Jutka, Ecseginé Juci.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Kácsról a Molnár Zsuzsa meg a Gergely Gabi volt.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Farkas Andi is volt.

 

Dósa József polgármester: Tehát, ezeknek a listáját is, de jó, hogy beszélünk róla, nekem ők nem voltak eszembe eddig. Akkor leszünk egy olyan negyvenen, egy állófogadás, hidegtál. Jó, akkor ezt majd intézzük, nyilván megkeressük a megfelelő időpontot hozzá. Rákszűrés lesz november 19-én, bátorkodtam azt mondani, hogy lehet, 50.000.- Ft-ba kerül, viszont a Kácsi polgármestert fölhívtam, hogy akar - e részt venni ebben Kács község, nyilván akkor vállalnak ugyan olyan anyagi áldozatot is ezzel kapcsolatosan, úgy beszéltük meg, hogy negyedét, mivel a lakosság száma úgy van, tehát olyan 12-13 ezer forintot vállaljanak, azt mondta, csinálnak egy közvélemény kutatást és utána majd vissza szól nekünk.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Milyen rákszűrés Józsi?

 

Dósa József polgármester: Ez citológiai.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Nőgyógyászati rákszűrés.

 

Dósa József polgármester: Méhnyakrák. Tehát ez minden évben van egyébként, azt mondta a Tündi, én ezt nem tudtam.

 

Nagy Sándorné megbízott óvodavezető: És mindig így van novemberbe.

 

Dósa József polgármester: Igen, tehát itt adott az időpont, akkor ér rá, aki csinálja. Akkor ezt majd meglátjuk, a Kácsi önkormányzat ehhez mit szól és akkor vagy közösen, vagy külön megcsináljuk. Olyan igény érkezett hozzánk az Énekkar részéről, hogy jövőre szeretnének egy ilyen dalos gálát az önkormányzattal közösen megrendezni, egy ilyen 4-5 népdalkört meghívni. Akarunk - e ilyennel foglalkozni?

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Ez költségvetésileg?

 

Nagy Sándor alpolgármester: Szerintem ennek igazából ennek olyan nagy költsége nemigen hiszem, hogy van, jó lenne tudni az időpontot, nyilván a következő év.

 

Dósa József polgármester: Semmit nem tudunk. Ugye ez csak felmerült, hogy egyáltalán gondolkozhatnak - e benne.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Hány fő?

 

Dósa József polgármester: Ők azt mondták, hogy egy 4-5 legközelebbi, akikkel tartják a kapcsolatot. Csabi, ennél többet nem lehet, nem azt mondták, hogy száz, nem azt mondták, hogy Bükkábrány, csak hogy gondolkodhatnak - e benne? Tehát nem fog ide neked senki rögtön ide hozni egy 6 oldalas tervezetet, hogy így és akkor 2 órakor ebéd, fél 3-kor meg vizet iszunk. Tehát el kezdünk valamikor, valahonnan beszélgetni róla. Szabad- e gondolkodni ebben nekik?

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Én azt mondom, hogy mindenféleképpen kell, mert volt is, még azt hiszem Balla Erzsébet idejében ilyen és ezek az emberek egyébként is találkoznak egymással, eljárogatnak ők is egymáshoz. Az, hogy most idejön 40-50 ember és azért egy ebéddel megvendégeljük, meg egy üdítővel vagy valamivel, szerintem ezt ki kell, hogy bírjuk.

 

Dósa József polgármester: És nyilván a következő lépés az lesz, hogy ide behívjuk a vezetőjüket vagy épp be jön mindenki és elmondják az elképzeléseiket. Csak addig én nem tudtam azt mondani, hogy jöjjetek be, míg azt sem tudjuk, de én is azt gondolom, hogy ezzel foglalkozni kell. Aztán Kósa Gabinak volt egy olyan kérése, amit már Marika meg is ígért neki, hogy jövőre szeretne megrendezni egy általános iskolák közötti bajnokságot foci, kézilabda és atlétika területén. Ezt idén Bükkábrány szervezte. Ezt a Marika támogatta annak idején, nyilván itt sem tudjuk még pontosan, hogy mivel jár, foglalkozhatunk - e, ő is csak ennyit kérdezett első körben. Én azt gondolom, hogy ezeket nem szabad elutasítani.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Így van.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Persze.

 

Dósa József polgármester: Ezeket meg kell próbálni megvalósítani, együtt, közösen az iskolával.

 

Nagy Sándor alpolgármester: A Népdalkörrel kapcsolatban egy megjegyzésem van, csináljanak, nagyon jó dolog, de csak úgy, ha végig vonulnak a falun beöltözve, mert mindenkiben szerintem az maradt meg, amikor elindultak a felső iskolából és végig vonultak a falun.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Sőt, nem csak végig vonultak, hanem táncoltak is.

 

Dósa József polgármester: Aztán nekem még egy kérdésem lenne, ezt is elküldtük, meg most már oda is került mindenkihez, a lányok kinyomtatták. Van egy ilyen tervezet, szerződés tervezet, ami pályázatfigyelésről szól, nem kell elkötelezni magunkat, ők azt mondták, hogy hajlandóak figyelni akár az egyház, a szervezetek, egyesületek lehetőségeit és akkor csak sikerdíjban gondolkodnak, tehát átalánydíjat nem kell fizetni.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Mi a sikerdíj mértéke?

 

Dósa József polgármester: Hát, gondolom, hogy ez a projekt nagyságától függ.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Egyébként megnéztem a céget, ez egy júniusi bejegyzés és 0 fővel dolgozik, nem tudom, de nincs adat róla.

 

Dósa József polgármester: De egyébként rengeteg ilyen jön e-mailbe is, már levélben is kaptunk pályázatíró cégektől ajánlatokat.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Elég sokszor.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Végül is, ha ingyen, bérmentve csinálják, akkor nagy reckír nincs benne.

 

Dósa József polgármester: Eddig még mindenki más átalánydíjat kért a pályázatfigyelésért.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Ha ingyen, bérmentve, csak a sikerdíj mértékét jó lenne tudni kicsit konkrétabban, nagyságrendileg mondjanak már valamit.

 

Dósa József polgármester: Nekem azt mondták, hogy 7-8 %.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Más cég is szóba jöhet?

 

Dósa József polgármester: Persze, nem kizárólagos.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Nem is a más cég, ha szabad szólnom, hanem az, hogy lehet olyan pályázat, amire tipikusan mi saját magunk képesek vagyunk és, hogy ha ő csinálja meg akkor nyilvánvaló, hogy leveszi a részét, de ha mi csináljuk meg, akkor is meg tudnánk esetleg a pályázatot fogni. Meg lehet olyan pályázat, amiben ők hiába fogják a 100%-ot nyújtani, nem fogjuk elnyerni, de ha esetleg mással kombinálnánk, akkor, tehát én ezt ilyen egy irányú, csak ebbe az irányba, így nem.

 

Dósa József polgármester: De ez nem is feltétele a szerződésnek.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Persze, hát olvastam, tehát nincs ebbe semmi különleges, ez, ami le van fektetve a papírra az elfogadható.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Nyilván akkor, hogy ha van tényleges dolog, valami, akkor kell egy újabb szerződést, mert ez csak egy együttműködési megállapodás, semmi kötelezettséget nem vállal benne.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Mással is írathatsz pályázatot nyugodtan.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Magadnak is csinálhatod.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Ez nem szerződés.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Ez nem szerződés, csak megállapodás.

 

Dósa József polgármester: Ilyen formában ez elfogadható - e, kötünk - e akkor velük megállapodást vagy sem.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Ezekkel a ki tétekkel részemről legalábbis, más helyett nem beszélek, azért a lehetőségünk legyen már meg.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Persze, de van is, mert nem feltétele a megállapodásnak.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Tehát ott azért valamit Jegyző Úr mellé kell írni, biztosan.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Persze.

 

Dósa József polgármester: Megfogalmazzuk, de ebből kiderül, még azért mellé írjuk.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Nem tekintjük részünkről kötelezettség vállalásnak, ez a lényeg.

 

Dósa József polgármester: Nekem ennyi lett volna.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Nekem lenne még Polgármester Úr az óvodára egy kicsit visszatérve, ugyanis szeretném tájékoztatni a Tisztelt Képviselő- testületet, hogy van az önkormányzatnak egy olyan társulása, amit úgy hívnak, hogy Tibolddaróc és Kács Községek Önkormányzatainak Óvodai Társulása, ennek legfőbb szerve a Társulási Tanács, amely 5 főből áll és ebből az 5 főből 3-at delegál Tibolddaróc, 2-t pedig Kács. Na, most, tájékoztatnám a képviselőket arról, hogy eddig ebbe Tibolddaróc részéről delegálva volt a leköszönt polgármester illetőleg Ágfay Gábor, valamint a mostani képviselők közül Serfőző Lajos. Tehát mindenféleképpen, ismételten el kellene dönteni itt és most azt, hogy Tibolddarócot ki képviselje, tehát ki az a 3 fő. Mindenféleképpen az lenne a jó, ha a 3 főben benne lenne a Polgármester Úr, mert nincs ez leírva, de hallgatólagosan úgy is az az álláspont, hogy a mindenkori tibolddaróci polgármester lesz megválasztva a Társulási Tanács elnökének, de kellene mellé még képviselők közül delegált tag.

 

Dósa József polgármester: Kérdezzük meg úgy, hogy ki az, aki ebben részt akar venni és vállalni szeretné ezt a munkát, ami ezzel jár. Van önként jelentkező?

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Én kifejtettem eddig is a véleményem a Kácsi Polgármester Úrnak és az Alpolgármester Úrnak sokféleképpen, ez tulajdonképpen lényegre törően csak annyit jelent, hogy a Kácsi önkormányzatnak illetve a képviselő - testületnek a mindenkori Tibolddaróci Óvodával kapcsolatos költségvetését el kell fogadni, ezért volt ez a 6 millió forintos hercehurca is, teljesen mindegy, annak ellenére, hogy ez megtörtént meg annak ellenére, hogy most már azt hiszem, hogy csak 1 gyereket mozgatunk Kácsról.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Azt nem tudom.

 

Dósa József polgármester: Hármat.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Mikortól?

 

Nagy Sándorné megbízott óvodavezető: Most, szeptember 1-től.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Akkor az már egészen jó.

 

Nagy Sándorné megbízott óvodavezető: Igen.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Meg mertem jegyezni a Kácsi Polgármester Úrnak, hogy jó volna, ha összedugnánk a fejünket, mert erre már mi ilyen kompenzációt nem kapunk, hogy reggel - este kísérettel a gyerekeket hozzuk - visszük és akkor így csinált, hogy „Jól van, beszélhetünk majd róla, de akkor jobban megnézzük a költségvetést.” Most volt a hétvégén egy tüntetés, azt mondták, valami 0-s kilométer körül körülbelül, 0-snál vannak, de legyen, mert kell, hogy legyen, ilyen bizottság kell, hogy legyen.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Társulási Tanács.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Józsi, itt most te is lehetsz, tudod, Sándor, te meg még többet tudsz róla, hogy hányszor volt vitánk a Kácsi önkormányzattal, hogy könyörgöm, valamit fizessenek, nem.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Na most, ami itt elhangzott azzal kapcsolatban csak annyi észrevételt tennék én, hogy ez az Óvodai Társulás, ez most önálló jogi személyként működik és gyakorlatilag az intézmény fenntartójaként jelenik meg, úgy is működik, míg az a társulás, ami korábban volt, az nem volt jogi személyiségű társulás és az, ami visszafizetési kötelezettség volt, az nem azért volt, mert az akkori társulás nem tárgyalta meg úgymond, hanem Kács nem hozott külön Képviselő- testületi döntést arról, hogy. Most viszont teljesen más helyzet van, tehát ennek a Társulási Tanácsnak, ugyan úgy, mint a képviselő- testületünknek, tárgyalni kell az éves költségvetést, a zárszámadást, tehát mindazokat a kötelező pénzügyi témákat, amiket a Képviselő - testületnek is tárgyalnia kell, ezt csak a pontosítás kedvéért, mert itt egy kicsit össze volt keverve a múlt, meg az ami most van.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Ez olyan dolog, hogy szó szerint legyen, hogy rendelek és fitymálom az ételt, de fizetni nem fizetek érte.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Ez igaz.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Ez körülbelül így néz ki.

 

Dósa József polgármester: Van- e valaki, aki ebben a munkában részt vállal és szeretne menni?

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: 3 fő.

 

Nagy Sándor alpolgármester: A polgármesterünk az mindenféleképpen legyen tagja.

 

Dósa József polgármester: Nincs önként jelentkező?

 

Nagy Sándor alpolgármester: Lajos ebbe a bizottságban dolgozott már.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Én nagyon szívesen megteszem.

 

Dósa József polgármester: Sándor, te meg valamilyen szinten érintett is vagy ebben.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Van valami akadálya Jegyző Úr, hogy én tagja legyek ennek a bizottságnak?

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Miért lenne?

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Nem hiszem.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Nem bizottság, bocsánat, hanem társulás.

 

Serfőző Lajos István települési képviselő: Teljesen mindegy.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Nem hiszem, hogy volna, nincs. Azért is nincs, mert ha én most a most hatályos Önkormányzati törvényből indulok ki, az azt mondja ki, hogy kizárható a Képviselő- testület döntéshozatalából az a képviselő, akit vagy akinek a hozzátartozóját az ügy érinti, de ezen személyes érintettséget kell érteni, tehát most például amikor tartózkodtál, azt nagyon helyesen tetted. Igazándiból a Társulási Tanácsban nem születik olyan döntés, ami a feleségedet személyesen érintené, tehát nincs összeférhetetlenség, álláspontom szerint.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Akkor én szívesen vállalok egy ilyen dolgot.

 

Dósa József polgármester: Akkor ez a 3 ember mehet?

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: És akkor erről szavazni kell, mert ez egyfajta választás, legyen minősített többséggel.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Külön mindenkiről?

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Egyben, nem kell külön-külön és nyílt szavazással.

 

Dósa József polgármester: Akkor kérném, hogy azon képviselő - testületi tagok, akik Serfőző Lajos, Nagy Sándor és Dósa József személyével egyetértenek, hogy ebben a társulási testületben munkát vállaljanak, kézfelemeléssel jelezzék.

 

 

A Képviselő- testület az elhangzott javaslat szerint, a jelenlevő és a szavazásban is résztvevő 6 tagja minősített többségű, egyhangú szavazásával - 6 szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül - meghozza a következő határozatát:

 

 

 

 

 

Tibolddaróc Község Önkormányzata

Képviselő - testületének

33/2014. (X.30.) Kt. határozata

 

Tárgy: társulási tanácsi tagok delegálása.

 

Tibolddaróc Község Önkormányzatának Képviselő- testülete Tibolddaróc és Kács Községek Önkormányzatainak Óvodai Társulása Társulási Tanácsába Dósa József polgármestert, Nagy Sándor alpolgármestert és Serfőző Lajos István települési képviselőt delegálja.

 

A Képviselő - testület felkéri a polgármestert, hogy a delegálásról Kács Község Önkormányzatát értesítse.

 

Határidő: 2014. november 14.

Felelős: Dósa József polgármester.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Köszönöm szépen én is, a fontos az, hogy meg van a 3 ember. És ezt a lehető legrövidebb úton közöljük a kácsiakkal és kérjük, hogy ők is a 2 emberüket nevezzék meg, nyilván az egyik a polgármester lesz, a másik meg nem tudom, hogy ki lesz.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Külsős lehet?

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Nincs leírva így, hogy csak képviselőnek kell lenni, ezt majd eldöntik ők, de az én álláspontom az, hogy az a jó, ha képviselőkről van szó. Az Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság elnöke kíván szólni a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség tárgyában.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Tegnap kaptam egy e-mailt, szeretném megosztani, hogy 30 napon belül le kell adni, ez 13-tól számolva, nincs két hét, hogy leadjuk ezeket a nyilatkozatokat. Ezeknek van egy átadás-átvételi rendje.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Meg egy nyomtatvány csomagja és egy ilyen zöld dosszié az alkalmas arra, hogy a képviselő, a polgármester, az alpolgármester illetőleg vele egy háztartásban élő három közeli hozzátartozója megtegye azt, amit meg kell. Na, most, nem mindenkinél áll ez fenn, mert van aki csak maga van illetőleg ketten vannak, ők nem dossziét kapnak, hanem egy másfajta csomagot, de ebbe is benne van mindaz, ami a dossziéban, csak nem annyi példányszámban. Felhívnám a figyelmet arra, hogy bizonyos nyomtatványokból, sőt a legtöbből kettő van, ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy amelyikből kettő van, mindegyikből egy ott marad az illetőnél, egy meg jön vissza a bizottsághoz és akik nem a dossziét kapták, azok kapnak még két-két borítékot is, illetőleg Sándor csak egyet kap, mert ő egymaga van, ugyanis az, amit a bizottságnak ad le, azt majd ebbe a borítékba kell tenni, rá kell írni a nevet és zárt borítékként kell leadni a bizottságnál. Az lenne a kérésem, hogy vigyázzunk a nyomtatványokra, hogy ha megnézik a képviselők, akkor mindegyikben, abban is, amit azok kaptak, akik nem a dossziéval rendelkeznek, van egy útmutató. Ha az útmutatót végig olvassa, akkor tudni fogja azt, hogy mit kell tennie, illetőleg ellenőrizni tudja azt, hogy a dossziéban, illetőleg a csomagjában meg van - e mindaz, ami kell és ez mellett nagyon fontos, hogy áttanulmányozza, van egy ilyen vagyonnyilatkozat kitöltési útmutató is. Tehát, hogy ha ezt a két okmányt áttanulmányozza, megérti, és utána sorra veszi a dolgokat, ami van, akkor tudni fogja, hogy mit kell tenni, ha netán nem tudná, akkor természetesen itt vagyunk mi, be kell hozzánk jönni, hozni és akkor nagyon szívesen segítünk mindenkinek. Jó?

 

Markó József Csaba települési képviselő: Jegyző Úr, volna egy kérdés. A nem tudom, milyen illetménynek a hatszorosa fölötti dolgokat kell bevallani. Mennyi most ez az illetmény?

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: A köztisztviselői illetményalapról van szó, ez 38.650.- Ft.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Akkor ennek a hatszorosa alattiakat nem kell bevallani, az e fölöttieket igen.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Így van. És az van, hogy tollal, olvashatóan kell kitöltetni, tehát nem kell itt írógép, meg nem tudom mi, tehát, hogy ha valaki figyelte a tévébe most, amikor megtámadtak bizonyos kormányzati képviselőket ezzel és mutogatták ott, az is bizony ilyen elég nehezen olvasható kézírással volt írva, úgy hogy ennél is járható ez.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Tehát akkor 13-tól számított 30 napunk van rá.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Igen, de meg lehet ezt szép apránként csinálni, nem kell egyszerre, amikor már egy készen van, áttanulmányozták, jól megcsinálták, utána már a többi családtagé könnyen megy, főleg, hogy ha kiderül, hogy a gyermekek nevén még nincs semmi. Én csak ezt akartam mondani, nincs semmi más.

 

Dósa József polgármester: Valakinek még indítványa, javaslata? Csaba?

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: A Szociális Bizottság múlt héten összeült a lignittel kapcsolatban, 86 kérelem jött be, ebből 65-nek adtunk helyet végül, ez 920 kg lignit/fő. Ennek nem tudom, mi a folyamata, ez ki ment a héten.

 

Dósa József polgármester: Andi, meg Ági is be fog jönni, majd ezeket el fogják mondani, meg én kértem árajánlatot a hazaszállításáról a Dusza Berci adta a legjobb árajánlatot, 12.000.- Ft + áfáért haza hozza kocsiját.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Hány kocsival hozza?

 

Dósa József polgármester: Három. Mindenki hárommal hozta volna haza. Mindenki 20.000.- Ft + áfa, 30.000.-, így.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Akkor gondolom utána a kiszállítás lesz majd.

 

Dósa József polgármester: Igen, hát az most nagy kérdés, hogy hogyan lesz, tehát nyilván, ha összeszedtük az 1.500.- Ft-ot, utána.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Utána, csak utána.

 

Dósa József polgármester: És a jövő héten fogja a Berci, meg is igényeltük, beszéltem ott az illetékessel, úgy hogy a jövő héten lehet érte menni.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Hát sokan jelentkeztek, csak el kellett utasítani sajnos, hogy értelmes mennyiséget kapjanak egyáltalán azok, akik kapnak, mert most, hogy ha mindenkinek adtunk volna, 86 fő, ugyebár olyan 690 kilót kapna.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Az már nagyon kevés.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Nem is az, hogy kevés, kevés a 920 kiló is, csak itt inkább az, hogy a jövedelmek nagyon nagy szórásban voltak itt, az egy főre jutó jövedelem volt 20-140.000.- ig és ezzel nem árulok el szerintem nagy titkot, és szerintem azért úgy jogos, hogy inkább az alacsonyabb jövedelműeknek.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Persze, a szociális helyzet alapján, így kell eljárni.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Ezért kellet, de még mondom, így is elég kevés.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Kevés, ennyire futja.

 

Pribéli Csaba György települési képviselő: Nem tudom, hogy a fa az, hogy áll.

 

Dr. Molnár Sándor jegyző: Arról még nem értesítettek bennünket, majd még azzal kapcsolatosan, hogy ha megjön az értesítés, illetőleg, hogy ha addig lesz képviselő - testületi ülés, akkor már arra be fogom hozni azt, hogy rendeletet kell alkotni arra nézve, hogy azt a fát milyen szempontok vagy milyen szabályok alapján ossza szét majd a Szociális Bizottság és gyakorlatilag a jogszabály meghatározza azokat a szempontokat, amiket a szabályozásban kötelezően érvényesíteni kell, ez azért fontos, mert hogy ha ezt nem alkotjuk meg és nem hirdetjük ki, akkor nem jár a támogatás. Tehát utólag mondhatják azt, hogy akkor vissza a támogatást, még majd erre a képviselők számítsanak, de nem vagyunk elkésve. Amikor szükséges lesz, akkor azt hiszem, hogy a képviselő - testület is összehívható lesz viszonylag rövid időn belül és akkor elfogadja ezt.

 

Dósa József polgármester: Még azt hagy kérdezzem már meg, elnézést, hogy ez a 16 óra jó- e mindenkinek? Most, nyilván akik dolgoznak, azokkal majd egyeztetünk, hogy mikor melyik nap.

 

Markó József Csaba települési képviselő: Egy héttel előtte.

 

Dósa József polgármester: Hát az nem úgy működik, hogy egy héttel előtte, gyakran nincs annyi idő, hogy egy héttel előtte tudjunk szólni. Nyilván egyeztetünk majd azokkal, akik munkába járnak.

 

Nagy Sándor alpolgármester: Mindenféleképpen.

 

Dósa József polgármester: Még valakinek valamilyen hozzászólása, indítványa, javaslata? Nincs?

 

Mivel más indítvány, javaslat, hozzászólás nem hangzik el, a polgármester az ülést 17.30 órakor bezárja.

 

K.m.f.

Dósa József                                                  dr. Molnár Sándor

polgármester                                                              jegyző

 

Nagy Sándor

és

Pribéli Csaba György

jkv. hitelesítők

Go to top